Carlsberg i to nye år

Liverpool beholder Carlsberg som draktsponsor i ytterligere to år. Den nye avtalen gjelder frem til sommeren 2007 og er trolig verdt £10M.

Liverpool har fornyet draktsponsoravtalen med Carlsberg i to nye år. Avtalen ble ferdigforhandlet før Liverpools Champions League-seier forrige onsdag. Den nye avtalen vil gjelde frem til sommeren 2007. Carlsberg har vært klubbens hovedsponsor siden 1992, det lengste sponsorsamarbeidet i Premier League.

 

Chief Executive Rick Parry hadde følgende å si om den nye avtalen: - Samarbeidet har vært enormt suksessfullt de siste 13 årene og vi er fornøyde med å kunne forlenge den inn i det vi håper er en ny æra for klubben. Vi har nytt godt av samarbeidet med Carlsberg og vi ser frem til fortsettelsen.

 

Gareth Roberts, sponsoransvarlig i Carlsberg UK, var også svært fornøyd: - Samarbeidet mellom Carlsberg og Liverpool er en av de lengste og mest suksessfulle innen fotballen. Carlsberg er glade for å kunne fortsette samarbeidet i ytterligere to år, og jeg vil benytte anledningen til å gratulere klubben med det fantastiske resultatet i Champions League.

 

Og Keld Strudahl, marketingdirektør i Carlsberg, fortsatte: - Vi er veldig glade for å forlenge vår sponsoravtale med Liverpool FC. Carlsbergs involvering i klubben gjør det mulig for oss å bygge relasjoner sammen med supportere internasjonalt, som nå er sterkere enn noen gang etter den fantastiske seieren i Istanbul.

 

Ifølge liverpoolfc.tv inngår det rettigheter om å markedsføre seg i Fjerne Østen, Skandinavia og i det øvrige av Europa, som både Liverpool og Carlsberg har interesse av.

 

Liverpool Echo skriver at den nye toårige avtalen har en antatt verdi på £10M. Fra 2002 og frem til i dag har bryggeriet garantert for omtrent £15 i klubbkassa. Chelsea skrev nylig en femårskontrakt med Samsung trolig verdt £50M.