Bank erstatter Carlsberg?

Liverpool håper å dra inn £15M per år på en ny draktsponsoravtale. Det forventes at Carlsberg ikke får forlenget samarbeidet. Standard Chartered seiler opp som favoritt til å bli ny draktsponsor. OPPDATERT.

Liverpool FC har tro på at de ganske raskt vil finne en ny draktponsor til tross for de økonomiske problemene til Tom Hicks og George Gillett, melder tabloidavisen Daily Mail.

Liverpool har hatt Carlsberg-reklame på trøyene i 17 år, og det forventes ikke at avtalen forlenges når den nåværende, verdt £8M i året, utløper i 2010. Liverpool ønsker nesten å doble inntektene ved å få en avtale på £15M per år. Bryggeriets eksklusive forhandlingsrett gikk ut i juli.

Den London-baserte banken Standard Chartered, som akkurat trakk det korteste strået med forsikringsselskapet Aon om å bli Manchester Uniteds nye draktsponsor, seiler opp som favoritt til å bli ny draktsponsor.

Det faktum at banken konkurrerte sterkt med Aon, som betaler United £20M per år i fire år fra 2010/11, antyder at banken kan være villig til å imøtekomme Liverpools prisforlangende selv i nedgangstider,

En avtale verdt £15M med Standard Chartered vil gi Liverpool like mye som Chelsea. London-klubben fornyet nylig med Samsung frem til 2013.

Carlsbergs daglige leder Jørgen Buhl Rasmussen vet at en forlengelse av den nåværende avtalen kan bli for dyrt for bryggeriet.
- Vi vil ta en avgjørelse om avtalen dette året, men som i alle andre tilfeller har alt en pris. Vi må vurdere alternativene sier Carlsberg daglige leder Jørgen Buhl Rasmussen til Forbes Magazine.

Bryggeriet ønsker ikke å betale 20 millioner pund i året.
- Det er en veldig høy pris. Men jeg kan med garanti si at det ikke blir Carlsberg som betaler 20 millioner pund i året for å stå på brystet til Liverpool. Så mye er ikke et sponsorat verdt, sier Buhl Rasmussen til epn.dk.