Ikke PL på hovedkanalen til TV2

Ifølge kampanje.com kommer ikke Premier League til å bli vist på TV2 sin reklamefinansierte hovedkanal. Det betyr at all Premier League-fotball de kommende tre sesongene går på betal-TV.

- Premier League kommer vi ikke til å se på TV2 hovedkanalen, sier administrerende direktør og sjefredaktør Alf Hildrum i TV2 til Kampanje.

- Det er fordi vi skal ha andre inntekter enn det vi tradisjonelt har hatt på reklamesiden. Premier League gir store muligheter til å vokse på nye områder på betal-tv-området, legger Hildrum til.

Kampanje melder også at TV2 og Telenor/Canal Digital fortsatt diskuterer så busta fyker hvordan Premier League skal distribueres her til lands.

- Vi har samtaler, men det er også alt jeg vil si, sier administrerende direktør i Canal Digital, Svein Erik Davidsen, til Kampanje.

Toppsjefen i Telenor Broadcast, Christian Albech, sier til Kampanje at han håper på en løsning med TV 2 rundt Premier League.

- Ja, det første jeg vil si er at jeg selvfølgelig og meget gjerne kunne tenke meg Premier League og håper man finner en løsning, sier Albech til Kampanje.

Kampanje melder at TV 2 fortsatt er hemmelighetsfulle med hva de tenker rundt både pris og distribusjon av Premier League.

- Vi er ikke helt klare til å fortelle om det, sier sportssjef Bjørn Taalsen til Kampanje.

Så langt har TV 2 sikret seg distribusjonsavtaler med RiksTV og Lyse. Kampanje tror at dersom TV2 ikke lykkes med å få flere distributører så vil man satse på å vise Premier League på nettsatsingen TV2 Sumo.

- Vi har en stor satsing på TV 2 Sumo, og er også i dialog med andre distributører, sier Hildrum til Kampanje.

Kampanje spekulerer i om en av disse andre distributørene kan være Get, men det vil ikke Hildrum kommentere.

Albech stiller seg undrende til om TV 2s valg av nettet som distribusjonskanal vil være godt nok.

- I utgangspunktet så egner Premier League-produktet seg mer på store flatskjermer og gjerne i HD. Jeg stiller meg derfor undrende til om seerne og de som har investert i store skjermer vil foretrekke å se kampene på den store flatskjermen de har kjøpt eller på PC, siteres Albech av Kampanje.

Kilde: www.kampanje.com