Kinesisk på trøyene

Til sesongens siste hjemmekamp, mot Chelsea førstkommende søndag, vil trøyesponsor Carlsberg ha sin logo på kinesisk på de røde trøyene.

Med ny trøyesponsor i Standard Chartered fra og med neste sesong, vil det på søndag være siste gang at Liverpool har Carlsberg foran på sine røde trøyer. I anledningen har det danske bryggeriet valgt å gjøre en ekstra gimmick, med at logoen nå skal stå på kinesisk.

- Vi er henrykt over at å få i stand en slik betydningsfull anledning. Vi synes det er fint å kunne gi en slik liten gest til våre venner og fans av Liverpool FC i Kina, hvor vi vet at klubben har hengiven støtte, sier Keld Strudahl hos Carlsberg

I tillegg til sponsoren på trøyene vil kinesisk reklame bli vist på Anfield og vinner av en konkurranse i Kina vil presentere et trofé til Liverpools beste etter kampslutt.

Kinesisk Carlsberg logo vil bli den femte reklamen som Liverpool har hatt på sine trøyer gjennom tidene. Liverpools første sponsor var Hitachi, etterfulgt av Crown Paints, Candy og så Carlsberg i 1992.