Fenway bekrefter LeBron-avtale

Fenway Sports Management (FSM) annonserer nå på Liverpool FC sine offisielle nettsider at de inngår et forretningspartnerskap med LRMR Marketing & Branding.

Avtalen innbærer at FSM med sine forretningsutviklingsforetak slår seg sammen med LRMR og deres markedsføringsekspertise og Le Bron James. FSM blir dermed eksklusiv partner med LRMR, og vil forsøke å sikre Mr James globale sponsoravtaler. FSM er et av selskapene i porteføljen til Fenway Sports Group, i likhet med Boston Red Sox, Liverpool FC, New England Sports Network og 50% av Roush Fenway Racing. Alle selskapene ledes av John Henry og Tom Werner.

FSM vil samarbeide med LeBron James og hans forretningspartner Maverick Carter/LRMR om Mr James fremtidige forretninger og markedsføring over hele verden.

- Vi tror dette vil bli et sterkt samarbeid mellom FSM og LRMR og LeBron. Det er veldig få idrettsutøvere som har en slik global appell og ikonisk status som ham, sier Tom Werner.

- Vi er veldig opprømte over at LeBron vil bli en del av familien som er Liverpool FC. LeBron og Liverpool er begge sterke navn internasjonalt, og står spesielt sterkt i Asia. Vi føler dette er en forretningsmulighet for begge, der vi samarbeider og blir identifisert med hverandre på de økende internasjonale markedene, og vi tror dette vil resultere i muligheter vi ikke ville vært i stand til å realisere alene, legger han til.

FSM vil utforske globale forretningsmuligheter for å øke inntjeningen for LRMR og LeBron James, i likhet med alle de andre sterke merkenavnene i Fenway Sports Group-familien. FSM og Fenway Sports Group ønsker å stå på flere ben, og ønsker å bli assosiert med ledende merkenavn. Derfor kjøpte Fenway Sports Group Liverpool FC i fjor. Ved å representere ledende merkenavn som dette, vil FSM være i stand til å åpne dører til unike og innovative sponsoravtaler og inntjeningsmuligheter både i USA, Europa, Asia og andre markeder over hele verden.

- Jeg fryder meg over å skulle samarbeide med John Henry og Tom Werner. Dette er karer som i likhet med meg er lidenskapelige sportsentusiaster. Du kan se hvor sterkt de er knyttet til sine lag. For meg handler dette om å gjøre forretninger sammen med en organisasjon som elsker sport like mye som jeg gjør, uttaler LeBron James.

Samarbeidet mellom FSM og LRMR vil fokusere på å bygge en infrastruktur og skapte nye markedsmuligheter for LeBron James sine eksisterende forretninger, utvikle sponsorrelasjoner og identifisere strategiske allianser som kopler NBA-stjernen til andre merkenavn over hele verden. Man vil også samarbeide om å utvikle produkter og nye forretninger som bærer LeBron James sitt navn.

- Tom og John har skapt et innovativt selskap som eier noen av de største klubbene og sterkeste merkenavnene i sportens verden, uttaler Maverick Carter som er daglig leder i LRMR.

- Som LRMR er det en organisasjon som vokser raskt og har en utrolig energi og lidenskap for det de driver med. Partnerskapet vil tillate oss å vokse dramatisk, og vil medføre nye muligheter, ikke bare i USA, men i markeder over hele verden, fortsetter han.

- Dette er et fantastisk partnerskap som vil føre med seg nye muligheter for alle som er involvert, kommenterer Beatriz Perez, som er markedsføringssjef for Coca-Cola i Nord-Amerika.

- Jeg vet av personlig erfaring hvor opptatt disse folkene er av å nå sine mål, legger hun til.

Som en del av denne avtale vil både LeBron James og Maverick Carter tilegne seg en andel av Liverpool FC.

- LeBron deler den sansen vi har for all sport, og vi er veldig opprømte over at han blir en del av Liverpool-familien, sier Liverpools administrerende direktør Ian Ayre.

- Vi ser frem til å samarbeide med LeBron, LRMR og FSM, og utforske de forretningsmulighetene dette nye samarbeidet vil bringe med seg, både her i Storbritannia og i utlandet, fortsetter Ayre.

- Liverpool er en av de viktigste klubbene i sportens verden, og jeg er opprømt over å bli assosiert med denne utrolige organsiasjonen, sier LeBron James.

- Dette partnerskapet representerer en ny måte å tenke på når det gjelder sportsmarkedsføring, og gir oss muligheten til å sette inn vår markedsføringsekspertise for å løfte LRMR og LeBron til nye høyder, uttaler FSM-president Sam Kennedy.

- Vi er henrykt over å skulle spille en ledende rolle i å utvikle deres globale sportsmarkedsføringsstrategi, og vi gleder oss til å utforske hvordan vi kan bygge merkevarenavnene både innenlands og internasjonalt ved å relatere dem til en av de største stjernene innen sportens verden, legger han til.