Annen draktlogo mot Chelsea

I den siste hjemmekampen for sesongen, mot Chelsea i morgen, skal Liverpool ha logoen Seeing is Believing på draktene istedenfor den vanlige Standard Chartered-reklamen.

Liverpools hovedsponsor Standard Chartered har en innsamlingsaksjon som kalles for Seeing is Believing der pengene går til å forhindre og behandle blindhet hos mennesker i utviklingsland. Aksjonen har fått inn 40 millioner amerikanske dollar, men ambisjonen er 100 millioner innen 2020. Draktsettet fra Chelsea-kampen vil bli signert av spillerne og deretter auksjonert bort. Etter oppgjøret kan det bys på draktene på ebay.co.uk/perfectmatch.

 - Det står i vår makt å eliminere 80% av blindhet. Men 39 millioner mennesker rundt om i verden forblir blinde. Å hjelpe individer til å se igjen forvandler ikke bare deres egne liv, men også livet til dem rundt seg. Å få synet tilbake gir dem uavhengighet og frigir dem fra et liv i avhengighet. Standard Chartered, gjennom Seeing is Believing, er forpliktet til å fortsette kampen mot uunngåelig blindhet. Innen 2020 har vi som mål å få inn ytterligere 60 millioner dollar for å utvide tilgjengeligheten til synsbehandling til så mange personer med nedslagsfelt i Asia, Afrika og Midtøsten, sier Richard Meddings som er finansdirektør og formann i Seeing is Believing i Standard Chartered-gruppen.

- Liverpool-Chelsea kommer til å bli sett av millioner verden rundt. Dette er en flott mulighet til å øke bevisstheten om Seeing is Believing og unngåelig blindhet. Da vi inngikk sponsoravtalen, visste vi at Standard Chartered og Liverpool FC ville passe perfekt, men nå viser det seg at Seeing is Beliveing og Liverpool FC også passer perfekt. Alle pengene som kommer inn for draktene vil gå direkte til synsbehandlingsprosjekter i utviklingssamfunn.

Administrerende direktør i Liverpool FC, Ian Ayre, hadde følgende kommentar.
- Seeing is Believing er en fantastisk sak. Vi er glad for å bruke hjemmetrøyen til LFC for å øke bevisstheten for dette tiltaket. Sammen med Standard Chartered ønsker vi å oppmuntre fansen over hele verden til å lære om innsatsen til Seeing is Believing. Forhåpentligvis kan de gjøre en donasjon.

2,8 millioner mennesker som var blinde kan nå se takket være Seeing is Believing.