Stor interesse for den nye drakten

Køene var lange da Liverpool FC åpnet salget av den nye hjemmedrakten i sin butikk på Liverpool One ved midnatt engelsk tid.

Interessen er stor for Liverpools nye hjemmedrakt, produsert av Warrior. Supportere flokket til Liverpool One for å stille seg i kø for å kjøpe drakten i går kveld, melder Liverpoolfc.tv. De første stilte seg i kø allerede klokken 20.00.

Da dørene åpnet ved midnatt strømmet fansen på, og i løpet av ti minutter var køene allerede lange ved kassaapparatene.

- Det har vært mulig å forhåndsbestille drakten en tid nå, og salgstallene er helt utrolige. Salgstallene er over 100% høyere enn for den forrige hjemmedrakten, opplyser Lee Dwerryhouse, som er Head of Retail i Liverpool FC.

- Vi har mottatt bestillinger fra 115 forskjellige land, og vi har allerede blitt nødt til å bestille flere drakter. Tilbakemeldingene fra fansen er utrolig bra. De liker den moderne vrien på en tradisjonell drakt. Dette er starten på et nært og suksessfullt samarbeid mellom Liverpool FC og Warrior, fortsetter han.

- Det er helt utrolig at vi får starte vår fotballkolleksjon med en slik plattform som Liverpool FC er. Vi kunne ikke ha fått en bedre start, sier Sam Matthews, som er markedsføringssjef i Warrior UK.

- Responsen fra publikum har vært utrolig. Å få håndtere fans som er så lidenskapelige er strålende. Dette er noe vi har jobbet frem mot i 12 måneder, og det er en enorm operasjon for oss. Det er fantastisk å se at alt arbeidet bærer frukter, og få oppleve supporternes reaksjon, legger han til.