Sterk merkevare

Liverpool FC er det nest sterkeste merkenavnet innenfor fotballens verden, og det femte sterkeste merkenavnet innen sportens verden.

Det viser listen til Licensing.biz Power List, som er stemt fram av et panel av uavhengige dommere. London 2012 Olympic Games ble betraktet som den sterkeste og mest innflytelsesrike merkevaren innen sportens verden i løpet av de siste 12 månedene.

Kun Manchester United slår Liverpool som fotballens sterkeste merkevare. At Anfield-klubben har vunnet Europacupen fem ganger skal være en nøkkelgrunn til at de røde havner så høyt oppe på listen.

- Dette er en refleksjon av hva sportsindustrien selv mener er de merkevarenavnene som har hatt størst betydning de siste 12 månedene, sier Samantha Loveday til Mirror.

Most influential brands in licensing: Sports

  • 1. London 2012 Olympic Games
  • 2. Manchester United FC
  • 3. England Rugby
  • 4. Wimbledon
  • 5. Liverpool FC
  • 6. FC Barcelona
  • =7. NBA
  • =7. Chelsea FC
  • 9. Tour De France
  • =10. Arsenal FC
  • =10. Premier League