Klubben beklager billettproblemer

Mange supportere ble kastet ut av billettkøen grunnet «helt uakseptabel» teknisk svikt.

12. jul 2017 kl 12.37 Marius Rabben

Tusenvis av Liverpool-supportere forsøkte tirsdag morgen å kjøpe billetter til høstens ligakamper, men klubbens offisielle nettside krasjet og sørget for at mange mistet sine kampønsker.

Dette var starten på billettsalget for sommeren, noe som gjaldt for medlemmer med 13 eller flere registrerte kamper fra forrige sesong.

Havnet sist i køen

Ifølge Liverpool Echo skal serveren som driver nettsiden med billettsalg ha trodd den ble angrepet grunnet den tunge trafikken, noe som sørget for at den slo seg av. Det betød at supportere ble kastet ut av billettkøen, og plassert helt sist da serveren kom på igjen.

«Vi opplevde en rekke tekniske problemer som, til tross for å være løst nå, var helt uakseptable», skriver klubben i en melding til sine Official Members tirsdag kveld, og legger til at de skal få fortgang i en planlagt vurdering av systemet sitt.

«Vi ønsker å beklage for eventuelle problemer, og vil forsikre supporterne som at vi deler frustrasjonen og ser på løsninger som tilfredsstiller kravene til klubben og, enda viktigere, våre lojale supportere.»

Klubben opprettholder sin garanti om at samtlige medlemmer med minst 13 registrerte kamper fra forrige sesong er sikret billett på Anfield, og køsystemet fungerte som normalt på kvelden.

– Ikke bra nok

Styreformann i supporterunionen Spirit of Shankly, Jay McKenna, sier ifølge lokalavisen at de er glade for at klubben nå får fortgang i arbeidet om å forbedre billettsystemet.

– Det er ikke første gang at dette har skjedd, og det er ikke bra nok. Vi mener det er nødt til å være en enklere måte å gjøre dette på, og det skal vi ha en åpen og ærlig dialog om med klubben, forklarer McKenna.

Har du innspill til journalisten?
[email protected]