DEBUTSCORING:  Rhian Brewster scoret mot Ipswich i sin U23-debut i januar, og ble gratulert av Alberto Moreno og Ben Woodburn.

Derfor byttet han ut Chelsea med Liverpool

Rhian Brewster så helt andre muligheter for et framtidig spill på førstelaget i Liverpool.

Rhian Brewster har hatt en veldig god sesongen for Liverpool U18, og har også fått sin debut på U23-laget, noe han gjorde med scoring mot Ipswich i januar. 16-åringen spilte på akademiet til Chelsea til for to år siden, men følte da det var på tide med en endring.

– Jeg var i Chelsea fra jeg var sju til 14, men da fortalte jeg dem at jeg ønsket å se på andre alternativer fordi jeg ikke så noen vei til å bli førstelagsspiller der. Det var noen klubber som var interessert, men idet jeg visste at Liverpool var en av dem var det et enkelt valg, sier Brewster til Liverpoolfc.com.

Unggutter får muligheten

– Liverpool er en klubb som gir unge spillere muligheten, og det er en herlig følelse å spille for denne klubben. Mamma kom å bodde med meg en stund, men hun kunne ikke bli her hos meg, sier unggutten.

Nå passes han isteden på av de han bor hos.

– Alt jeg ønsker er å spille for Liverpools førstelag en dag, jeg vil gjøre alt jeg kan for at det skal gå i oppfyllelse, sier han.

– Hvis det betyr at jeg ikke kan gå ut med venner, at jeg må spise bra og jobbe hardt hver dag, så er det det jeg vil gjøre, sier han.

Del

Akademiet

22.09.2017 10:39

Beale er tilbake på akademiet

Michael Beale har første dag på jobb i dag.

07.09.2017 20:46

Planer for felles treningsanlegg er blitt godtatt

Liverpool FC er stadig nærmere et stort anlegg i Kirkby som vil huse både senior- og junioravdeling, og som en håper står ferdig om snaut to år.

21.06.2017 10:19

– De må være besatt hver eneste dag

Steven Gerrard mener dagens unge talenter må ha verdensklasse for å spille seg inn på Liverpools førstelag.

Liverpool U18

21.10.2017 14:30

U18:Ungguttene knuste West Bromwich

Steven Gerrard gutter lå under to ganger i oppgjøret på akademiet.

21.10.2017 12:18

Storseier for Gerrards gutter

21.10.2017 11:22

Lagoppstillingen til U18 mot WBA

Liverpool U23

26.10.2017 14:52

– Mentalt sterkere av skaden

Etter 28 mål sist sesong og sju så langt i denne, håper Harry Wilson han snart får sjansen på førstelaget igjen.

23.10.2017 19:26

Vi fulgte kampenSlo United 3-1

Liverpool var det klart beste laget i U23-kampen.

23.10.2017 10:25

Liverpool U23 mot Man Utd

Rhian Brewster

26.10.2017 12:12

Dette er historien om Rhian Brewster

Liverpools stortalent er på alles lepper etter to hattrick på rad i U17-VM.

25.10.2017 17:54

– Ubeskrivelig

25.10.2017 13:42

Hattrick i andre kamp på rad!

Rhian Brewster fulgte opp hattrick i kvartfinalen med hattrick i semifinalen mot Brasil.

Siste Til vår nyhetsoversikt
19.11.2017 kl 23:28

- Dette er Mo Salah perioden

Jürgen Klopp gleder seg på vegne av Mohamed Salah og hans scoringshunger, men vet at det ikke varer og at andre vil få sine perioder.

+
19.11.2017 kl 18:13

Chelsea bekymret for lang reise før Liverpool

Liverpool tar turen til Sevilla, mens Chelsea gjester Baku og Aserbadjan før lagene møtes på Anfield førstkommende lørdag.

+
19.11.2017 kl 12:12

«Liverpool ved god helse»

Med en sykdomsfri Jürgen Klopp og spillere tilbake fra skader konkluderes det med at troppen til LFC er frisk og rask, anført av kreative Mohamed Salah som er

+
19.11.2017 kl 10:41

Mohamed Salah – toppscorer i Premier League

Liverpool, som manglet toppscorer, har nå den mestscorende i ligaen. Best i Liverpool etter 12 kamper i PL.

+