Takk for overveldende respons!

Vi i Liverpool supporterklubb vil gjerne få takke alle medlemmer og de som leser oss på nett for engasjementet gjennom denne sesongen.

9. jun 2017 kl 10.36 [email protected]

Da vi i fjor høst gjennomførte en leserundersøkelse på nett, var det over 25.000 som deltok!

Dataene fra denne undersøkelsen bruker vi nå til å jobbe videre med innholdet og de tekniske løsningene våre. I tillegg hadde vi i vår fokusgrupper i både Bergen og Oslo, der både The Kopite og Liverpool.no var tema.

Bruker undersøkelsene for videreutvikling

– Det er alltid knyttet en viss spenning til resultatet av slike undersøkelser etter at man har lansert nytt design, som vi gjorde i fjor sommer. Vi har analyse som viser bruken av siden, men ikke hva brukerne egentlig mener. Derfor har disse undersøkelsene vært uhyre interessante for oss.

– Vi så basert på lignende undersøkelser tidligere at vi måtte gjøre noe med Liverpool.no for å bli mer moderne, og ikke minst ha mer mobiltilpassede sider. Og det ser ut fra undersøkelsene ut til at vi har truffet godt med dette, og at de aller fleste er godt fornøyd med det vi leverer av både innhold og hvordan siden fungerer i praksis. Men dette er selvsagt ikke noen hvilepute for oss. Vi har allerede tatt noen grep basert på tilbakemeldinger i undersøkelsene, og det kommer ytterligere forbedringer gjennom sommeren og høsten, sier Arve Vassbotten, digital redaktør i Liverpool Supporters Club Norway.

Frisker opp Kopite

47 prosent av brukerne sier de er «svært fornøyd» med det vi leverer, og 51 prosent er godt fornøyd, viser undersøkelsen fra Userneeds.com.

– Undersøkelsen viser at vi har truffet blink og vel så det med de endringene vi har gjort. Men dette kan likevel fortsatt bli bedre, og det er mange gode innspill i undersøkelsene å ta tak i videre, sier daglig leder Tore Hansen.

Akkurat nå jobber vi blant annet med å videreutvikle vårt kampsenter med nye funksjoner, og vi jobber også med endringer av mobilappen.

Men selv om det satses frisk digitalt har vi selvsagt heller ikke glemt bladet vårt The Kopite. Dette står fortsatt sentralt i alt vi gjør, og også bladet vil få en oppfriskning inn mot neste sesong.

– Vi ønsker å utvikle Liverpool.no ytterligere, og det samme med Kopite. Samspillet mellom print og digitalt kommer til å bli vektet enda bedre framover. Fokusgruppene ga også mye nyttige tilbakemeldinger på hva vi kan gjøre videre med bladet. «Alle vil ha mer av alt» - og det er et godt utgangspunkt videre, og gir stor motivasjon for alle som jobber med dette hver dag, sier Hansen.

Tilhørighet var det første ordet jeg tenkte på. Handler om å være medlem av noe du brenner for.Sagt i fokusgruppe
Det er som å være medlem i fagforeningen – en selvfølge. Solidaritet. Jo flere som er medlem, jo bedre blir det, med klubben og bladet.Sagt i fokusgruppe
Det er det som er tingen, du blir aldri utlært på klubben, alltid nye småting man får gjennom bladet.Sagt i fokusgruppe
Før leste jeg bladet for å få nyheter om klubben, den delen har nettet tatt. Nå leser jeg det mer for å få overblikk og for å kunne gå mer i dybden. […] På nettet mister man sjansen til å analysere ting litt på avstand, der er det alltid siste kampen, i bladet kan man gå litt lenger tilbake, og se på det store bildet.Sagt i fokusgruppe

Har du innspill til journalisten?
[email protected]