Årsmøte: Ny stadion med 60000 tilskuere

Ny avtale med Reebok. Damien Duff ble for dyr. GH kunne ha fått Rivaldo. Martin O'Neill til Anfield?

LFC holdt i går sin årlige generalforsamling og både Rick Parry og Gerard Houllier var til stede. Her ble det sagt at LFC ønsker en kapasitet på 60000 på det nye stadionanlegget i Stanley Park.  Det var først antydet at det nye anlegget, som blir en del av en modernisering av Anfield-området, kun skulle ta ca 55.000 tilskuere. Men Chief Excutive Rick Parry kunne imidlertid avsløre at klubben selv ønsker seg en kapasitet på 60.000.

"Den maksimale kapasiteten på et utvidet Anfield ville blitt 55.000. Vi kan ikke gå høyere enn det. Vi benyttet dette som en basis da vi begynte planleggingen av det nye anlegget, men det betyr ikke at vi har intensjoner om å bygge et stadion med en kapasitet på 55.000. I realiteten vil det bli rundt 60.000 seter," uttalte Rick Parry.

Klubben håper å ha den nye banen klar til 2005/06-sesongen.

Videre la han til at det i løpet av måneden vil bli offentliggjort en ny avtale med utstyrsleverandøren Reebok. I tillegg er klubben svært fornøyd med den eksisterende 3-årige avtalen med Carlsberg. Denne kan komme til å innbringe £15 i denne perioden, noe som Parry antyder som bra i et tørt marked.

Senere gjorde manager Gerard Houllier inntreden. Han bekreftet at klubben hadde lagt inn bud på Damian Duff i sommer, men det var aldri aktuelt å betale en vanvittig sum som Blackburn krevde for spilleren. Egentlig kan det tolkes dit hen at Blackburn aldri var interessert i å selge. Samtidig betraktet han det som et sjansespill å bruke så mange penger på bare en spiller. Men Rivaldo kunne de ha snappet opp på fri transfer i sommer. Dette var i følge manageren aldri aktuelt, da det ikke er hans filosofi å hente inn gamle spillere. Han ønsker isteden å handle yngre spillere som kan utvikles i klubben.

Til slutt avsluttet han med å si at Martin O'Neil kanskje kommer til Anfield i løpet av våren, men kun i forbindelse med at Celtic slår ut Stuttgart i UEFA-cupen, samt at Liverpool beseirer Auxerre!