Benayoun glad for debut

Yossi Benayoun og Ryan Babel er glade for å være i gang med sin karriere i Liverpool FC. Tom Hicks utdyper mer hva han forventer av Liverpools siste ”signering”.

- En drøm
En omgang av Yossi Benayoun og 17 minutter fra Ryan Babel i gårsdagens møte med Werder Bremen var en smakebit på hva Liverpools supportere kan vente seg fra Liverpools to siste kjøp. Trolig vil begge spille mer når man møter Auxerre til fredag.

- Det sier seg selv at jeg var glad for å kunne gjøre min debut, det er en drøm som går i oppfyllelse ved å spille for Liverpool, forklarer Benayoun.

- Jeg følte meg litt sliten i begynnelsen, men det var ventet på dette tidspunktet. Jeg har bare trent i fire eller fem dager, slik at jeg følte meg litt tung. Jeg prøvde bare å gjøre det beste ut av det og vet at jeg vil bli bedre med flere kamper bak meg.

- Det var godt å få på seg ei Liverpool-trøye og kunne spille noen minutter, legger Babel til. - Jeg er stolt.

- Jeg har funnet meg godt til rette og alle har hjulpet meg med det, ikke minst Dirk Kuyt som jeg tidligere kjente fra landslaget. Jeg trives veldig godt.

- En av de viktigste
Etter å ha kommet med en kort redegjørelse i kjølvannet av ansettelsen av en ny kommersiell direktør, forklarer nå Tom Hicks mer nøye om hvorfor det var viktig å få inn Ian Ayre til å sette opp en helt ny avdeling i klubben.

- Dette er en av våre viktigste signeringer i sommer, forteller Hicks. - Ian var det perfekte valget, både med sin bakgrunn angående sponsorer og i forhold til hva vi ønsker å gjøre i Asia. Det viktigste var likevel at han har en lidenskap for laget Liverpool, lokalsamfunnet og byen. Når du legger det sammen vil du finne ut at han vil bli en av våre viktigste ledere i mange år framover.

- Ian vil måtte skape en hel ny kommersiell organisasjon som omfatter billettsalg, sponsorer, media og kundebehandling. Dette er områder som vi må fokusere på.

- Jeg mener dette er gode nyheter for fansen og vi har nå tre år på å få det i orden innen en ny stadion er ferdig. Ian kommer fra en lokal og enkel bakgrunn, noe jeg tror fansen vil like.

- I sommer har vi kjøpt viktige spillere, og nå har vi også blitt sterkere kommersielt. Utfordringen til Ian er å gjøre for merkenavnet Liverpool på verdensbasis hva vi har oppnådd ute på banen gjennom en årrekke.