- Bruker IKKE sekssifret beløp på motorsport

SportsPro Media hevder i dag at Liverpool FC årlig bruker et sekssifret pundbeløp på å sponse motorsport. En representant for LFC har kontaktet liverpool.no og avkreftet dette.

Liverpool FC stiller som kjent med egen bil i den såkalte Superleague Formula.

Liverpool.no gjenga tidligere i dag påstander fra SportsPro Media, der det ble hevdet at Liverpool FC brukte en sekssifret pundbeløp på dette opplegget. Dette blir nå tilbakevist av en talskvinne for Liverpool FC.

- Liverpool FC bruker ikke en penny på dette, sier talskvinnen til liverpool.no.

Racerbilførerne i Superleague Formula representerer ulike fotballklubber, og Liverpool stakk av med seieren i årets serie foran Tottenham.

- Det er viktig for klubben å vinne ting. Og alt som kan representere klubben på en suksessfull måte er viktig. Vi har hatt et godt lag og en god sjåfør de to siste sesongene, og har hatt stor suksess i Superleague Formula. Høydepunktet var å vinne mesterskapet, og vinne det overlegent. Liverpools supporterklubb i Madrid var tilstede på det avsluttende løpet. Jeg var selv tilstede sammen med laget vårt, og det er flott å se hvor stor interessen har blitt for dette. Over 30 000 tilskuere overvar stevnet, så interessen er helt tydelig voksende, uttaler Liverpools kommersielle direktør, Ian Ayre.

- Vi er kontraktbundet til å være involvert i flere år til, og jeg synes fremtidsutsiktene er spennende. Løpene blir utvidet, og man snakker nå om å kjøre også i Midt-Østen og i Asia. Dette er områder hvor fotballinteressen er stor, så det kan ha en enorm synergieffekt, legger Ayre til.

Ayre understreker at han anser deltakelsen i Superleague Formula som en finansiell mulighet for klubben.

- Det er to ting som står sentralt for oss. Vi får markedsført vår logo og vår merkevare gjennom Superleague Formua. Det er en finansiell mulighet for klubben. I tillegg blir enda flere mennesker oppmerksomme på klubben. Vi når ut til markeder som vi trolig ikke ville nådd ut til gjennom fotballen. Motorsport tiltrekker seg en annen type publikum, og det kan bety at folk som i utgangspunktet ikke var fotballsupportere begynner å følge Liverpool FC. Samtidig kan Liverpool-fans også bli mer opptatt av motorsport, så dette går begge veier.