Ansatt sjef for tv og digitale medier

Liverpool FC har ansatt Matthew Baxter som sjef for tv og digitale medier.

Baxter har global erfaring fra ledende stillinger i velkjente tv-selskaper, inkludert Warner Bros International Television og Walt Disney, og han var med på å lansere Fox Kids i Europa. Nylig har Baxter jobbet som seniorvisepresident i MGM Networks, hvor han har jobbet med det kommersielle, med vekt på salg og markedsføring, skape og lansere TV-kanaler og MGMs virksomhet rundt om i verden.

- Vår drift innen digitale medier og tv er viktige deler for klubbens merkevare og kommersielle utvikling, uttaler Liverpools administrerende direktør Ian Ayre til Liverpoolfc.com.

- Matthew vil få globalt ansvar for å etablere tv- og digital medievirksomhet i verdensklasse ved å utvikle våre digitale plattformer ytterligere nasjonalt og internasjonalt.

- Dette er en nøkkelansettelse i vår digitale strategi for å skape enda mer engasjerende innhold for vår voksende globale tilhengerskare.

Liverpool kunngjorde tidligere i måneden at de har forbigått Barcelona som verdens mest aktive klubb på Twitter, og har på bare to måneder lansert Twitter-kontoer på åtte språk. På den digitale videoplattformen er klubben den første til å lansere en offisiell side på iTunes.

- Det er en meget stor ære å få bli med i staben til en organisasjon med slik historie og enorm global appell, uttaler Baxter.

- Dette er en reell mulighet til å bygge videre på de eksisterende plattformene og utvikle klubbens strategi innen digitale medier og tv for ytterligere å modernisere denne potensielt store ressursen.

Baxter er brite, gift med Louis og har tre barn. Han vil ta med seg familien og flytte fra sitt hjem i London og begynne i klubben mandag 4. februar. Han vil bli en del av klubbens ledelse.