Ny sponsoravtale for LFC

Liverpool FC har inngått en treårig avtale med EA SPORTS, som vil gi Liverpools supportere nye muligheter når de skal spille FIFA 14.

Den treårige avtalen vil gjelde fra starten av årets sesong i Barclay Premier League. Gjennom samarbeidet med EA Sports vil Liverpools fans få muligheten til å spille FIFA 14 på Anfield i forbindelse med noen utvalgte kamper gjennom sesongen.

«Vi er henrykt over å ha EA SPORTS, en av verdens største merkevarer for sportsunderholdning som vår nye partner», sier kommersiell sjef i LFC, Billy Hogan. «Vi vet at mange i vår Liverpool-familie, inkludert fans og spillere, spiller EA SPORTS FIFA regelmessig slik at et slikt partnerskap vil bringe klubben nærmere fansen på en oppfinnsom måte.»

«Vi har over en halv million registrerte LFC fans som spiller FIFA 13 og de vil alle ønske å se autentiske representanter for deres favorittspillere hos Liverpool i FIFA 14», forklarer Jamie McKinlay hos EA SPORTS. «Vi ser fram til å levere den nøyaktigheten, i tillegg til et vidt spekter av nye og engasjerende initiativ for denne historiske klubben og deres fans.»

EA SPORTS har fanget opp 360 graders 3D skanning av hodene til hele Liverpools lag. Gjennom hele sesongen vil EA SPORTS skape spennende materiale om LFC, slik som simulering av kamper, wallpaper og bilder fra en turnering med FIFA 14 hvor en får se om noen kan detronisere Jose Enrique som «FIFA King of Anfield».