”KID er feil”?

Får du opp denne feilmeldingen når du forsøker å fornye medlemskapet hos oss? Sjekk mer her.

Vi kan nå tilby eFaktura, slik at det blir enklere å fornye medlemskapet ditt og eventuelt andre du betaler medlemskapet for.

I forbindelse med opprettelse av eFaktura-avtalen måtte vi knytte den til nytt kontonummer. Hvis du forsøke å fornye medlemskapet og bruker gammel kontonummer som ligger lagret i din nettbank vil du få opp feilmelding om at "KID er feil".

Løsningen er å bruke kontonummeret som står på giroen, sammen med oppgitt KID - ikke vårt gamle kontonummer.

Hvis du har brukt vårt gamle kontonummer, uten å bruke KID, så fortvil ikke. Dette vil også fungere, men det går litt lengre tid å registrere innbetalingen.

Les for øvrig info i eFaktura vi tidligere har gått ut med:

Vi kan nå tilby eFaktura-løsning for de som ønsker å en enklere måte å fornye medlemskapet på. Denne løsningen gir deg også mer kontroll på fakturaene fra oss. 

Tre måter å opprette avtale på
1. Du kan du opprette eFaktura-avtale ved å bruke BankID for å logge inn, og eFaktura-referansen til å opprette avtalen. Referansen du trenger er ditt 6-sifrede medlemsnummer.

2. Når du betaler neste regning fra oss, vil du i de fleste nettbanker bli spurt om du ønsker å opprette en eFaktura-avtale. Ved å akseptere tilbudet opprettes avtalen, og neste regning vil da sendes elektronisk rett i din nettbank i stedet for i posten.

3. Du kan selv registrere en eFaktura-avtale i nettbanken uten å betale en regning. Finn frem en tidligere faktura fra oss hvor ditt medlemsnummer står (=eFaktura-referanse). Logg deg så inn i nettbanken, velg eFaktura i menyen og bruk referansen til å opprette avtale. eFaktura er godt beskrevet og lett å finne frem til i de ulike nettbankene.

LES MER HER: http://www.efaktura.no/

Fordeler ved å bruke eFaktura

Enkelt
En eFaktura er ferdig utfylt med KID-, kontonummer og beløp. Det eneste du trenger å gjøre i nettbanken er å godkjenne regningen når du vil betale.

Oversikt
eFakturaene lagres i nettbanken din og du har til enhver tid oversikt over betalte og ubetalte regninger. Du kan også velge å bli varslet på e-post hver gang du mottar en ny eFaktura i nettbanken.

Bedre kontroll
Du må godkjenne eFakturaen i nettbanken før beløpet trekkes fra kontoen, og du kan endre beløp, hvilken konto som skal belastes og forfallsdato på regningen.

Betal hvor du vil
Fordi regningene sendes elektronisk til nettbanken din, er du ikke avhengig av postkassen og en giro fra oss, når du for eksempel er ute og reiser. Du kan også enkelt betale via for eksempel mobil.

Mindre papir
Du slipper å motta faktura i posten og sparer miljøet for ekstra papir.

Hva er min e-Faktura referanse?
Referansen er ditt medlemsnummer hos LFCSCN.