Takk for tilbakemeldingen!

Tidligere i høst gjennomførte vi en spørreundersøkelse rundt hjemmesiden vår. 26645 personer deltok og det kom inn 5334 åpne svar. En slik fantastisk respons viser hvor mye Liverpool.no engasjerer og griper inn i hverdagen.

Når vi sier at slike undersøkelser er viktige for oss, så mener vi det. Det er ikke bare en floskel – her er det mange viktige og gode tilbakemeldinger å ta med seg videre. I tillegg kom det mye gull i kommentarfeltet. Så takk igjen til alle som deltok på undersøkelsen.

På en slik undersøkelse ser vi at meningene og tilbakemeldingene spriker også blant brukerne. På mange områder som for eksempel design finnes det naturligvis ikke noe fasitsvar. Vi tenkte å gå igjennom de viktigste punktene og dele noen tilbakemeldinger og synspunkter om veien videre.

Bare for å ta det viktigste først: Helheten er veldig bra. 98% er enig eller svært enig i at Liverpool.no har stor troverdighet. På samlet vurdering av siten svarer 94% av den er god eller svært god. Vi ser også en fin utviklingen i forhold til de endringene vi gjorde sent i fjor høst. På design og funksjonalitet er det klar fremgang på alle fronter med fra 5-9% i forhold til tilsvarende undersøkelse i 2013.
Kort oppsummert: Mange er godt fornøyd og alle vil ha mer av alt!

Noen punkter fra fritekst som vi gjerne vil kommentere:
Q: Liverpool.no hadde blitt mye bedre hvis dere kunne åpne kommentarfeltet, slik at alle kunne skrive sin mening under artikkelen.
A: Vi har nå en disqus-løsning på plass for medlemmer. Under alle redaksjonelle saker kan du nå logge deg inn via Min Side og kommentere saker.

Q: Oppdatere overgangsrykter fra div spalter oftere, både mer og mindre troverdige.
A: Vi har gjort mye mer ut av dette enn tidligere, basert på ønsker fra tidligere undersøkelser. Vi kommer imidlertid til å styre unna «ville» rykter og klassiske clickbaits. Vi vurderer imidlertid måten vi presenterer det på.

Q: Kanskje bli meir aktive under forumet. Moderator kan vera enda meir synlege slik at useriøse innlegg blir fjerna og brukarar sletta for å holde styr og orden.
A: Overraskende mange er fortsatt opptatt av forumet – som ser ut til å ha overlevd 90-tallet og sosiale media-jaget. Denne setter vi på action-lista, selv om lista for meninger alltid bør få ligge høyt.

Q: Permanent tilgang til reiseinfo og tips om besøk i Liverpool og tilgang til billetter.
A: Her kan vi også bli bedre selv om mye info allerede ligger ut hvis du bruker et par klikk i menyvalgene. Dette gjelder spesielt muligheter til å kjøpe billetter fra Liverpool FC og vanlige stilte spørsmål om å reise (både turpakker og på egenhånd). Vi løfter dette normalt under de to salgsvinduene – men generelt er tilgang på billetter dessverre vanskelig. En ting vi ikke kan gjøre er å anbefale aktører LFC ikke ønsker på markedet.

Q: Problemer med STOR trafikk?
A: Ja, dessverre. Dette har vært et typisk problem på transferdeadlineday og når Liverpoolspillere biter. Da faller vi ofte ned i periode og det er ikke bra nok. Som vi har sagt før handler dette ikke bare om å bytte eller sette inn mer hardware. Problemstillingen er mer komplisert enn det. Fra 1. desember bytter vi leverandør på servere – og er nå over på en løsning hvor det meste er skalerbart. Dette håper vi vil gi Liverpool.no et stort løft.

Q: Feed fra twitter fra de mest anerkjente journalistene som følger LFC tettest.
A: Vi har det på blokka.

Q: Ikke godt at en så stor site ikke er responsiv!
A: Enig. Stor prioritet når vi får løftet hodet.

Q: Betale ekstra for å slippe reklame.
A: Dessverre er det nok ikke mange som ville gjort det samme, men vi forstår selvsagt at det kan virke forstyrrende. Sånn sett er det et nødvendig onde for å holde kost og kontingent nede. Det er også et poeng at ca 40% av de som er innom Liverpool.no ikke er medlemmer.

Q: Gi brukerne en grunn til å bli betalende medlemmer med innlogging på noe av det redaksjonelle.
A: Vi vurderer dette forløpende, ikke minst i forhold til The Kopite hvor jo er stedet hvor vi i dag har hovedtyngden av det som er typisk egenprodusert stoff.

Q: Mulig det hadde vært enklere å få de yngste med  hvis det hadde vært en "for de yngre" side.
A: Noe vi har jobbet med, men løsningen fra våre samarbeidspartnere er enda ikke klar. Kanskje vi må bytte dem ut?

Q: Hvor har kommende kamper blitt av?
A: Vi har forsøkt forskjellige løsninger, og har diskutert dette frem og tilbake internt. Ny løsning ble rullet ut for bare en liten uke siden. Den er nok den beste så langt.

Q: Kopshop er litt bortgjemt?
A: Det må vi i så fall se litt på. Det skal som alltid være en banner ut som tar deg til siden.

Q: Hvorfor reklamerer dere bare for Ving?
A: KopShop og Ving er våre samarbeidspartnere for souvenirer og turpakker. I tillegg finnes det et hav av ulike aktører som tilbyr det samme. De vi velger å samarbeidet med må drive en godkjent virksomhet, både i forhold til norsk og engelsk lovverk, samt at de tilfredsstiller LFCs krav. Samtidig må de naturligvis også ligge i riktig ende prismessig og yte god service. Husk at når dere bruker disse samarbeidspartnere som gir det også penger tilbake til supporterklubben og de aktivitetene, hjertesakene og tilbudene vi har.

Q: Mer film og video fra kamper og trening.
A: Dette har med rettigheter å gjøre. Vi har en del via vår iPlayer, og bruker ofte å embedde inn videos fra Youtube i saker hvor det passer.

Q: Kan dere fått mer statistikker, historikk inn på sidene og bedre grafikk på spillerpresentasjonene?
A: Her er vi enda ikke gode nok og det er stort forbedringspotensial.

Q: Hvis dere har midler til å ansette en web designer ville jeg ha oppdatert nettsiden til en mer moderne versjon. Den virker noen år gammel, og ser helt OK ut, men er ikke noe "wow-pen".
A: På design får vi omtrent like mye skryt som ris, nesten umulig å tilfredsstille alle. Det vi kan si er at web ikke lenger er så statisk som det var for noen år siden hvor et design lå nesten urørt i 2-3 år av gangen. Det skjer nesten noe hele tiden og vi merker stort forbedring på tilbakemeldingene fra bare 12 måneder siden. Men er du webdesigner så ta gjerne kontakt!

Q: Jobb med å skrive bedre norsk. Og det er kjedelig med så mange artikler oversatt fra engelske aviser.
A: Vi har et forbedringspotensial på språk og oversettelse. Når det gjelder det redaksjonelle innholdet ønsker vi også endringer og har en strategi sammen med redaksjonen på det.

Q: Ellers vil jeg bare si at jeg er lykkelig for at Liverpool.no er den desidert beste av de norske supportersidene til utenlandske klubber, veldig hyppig oppdatering av klubbens aktiviteter/rykter er det beste.  Takk til hele teamet deres.
A: Takk!

PS: Har du spesialkompetanse på webutvikling, design, apper og digitale plattformer generelt så ta gjerne kontakt med oss på email: [email protected]