Betrakter sosiale medier som et barometer

Ian Ayre lover at Liverpool FC følger med på hva fansen skriver på ulike sosiale medier.

Ayre fortalte under dagens Web Summit i Dublin at Liverpool FC har et par ansatte som følger med på hva klubbens supportere skriver på sosiale medier.

- Om vi hadde fulgt alle råd vi fikk på sosiale medier, ville vi ikke hatt tid til å jobbe i det hele tatt. Vi betrakter sosiale medier som et barometer. Det er et godt redskap til å få en følelse av hva folk mener og tenker om klubben, forklarte Ayre.

- Du har masse ulike mennesker der ute. Folk som går på kampene er litt annerledes enn de mange millionene som ser kampene på TV, fortsatte Liverpools administrerende direktør.

- Når vi opplever at det er en stabil trend eller beskjeder som blir gjentatt av mange, både på godt og vondt, er dette en god indikator for oss. Akkurat som det vil være det for alle andre bedrifter.

- Vi har folk som gjør undersøkelser og ser på disse beskjedene for oss. Det er hva du gjør. Som alle andre bedrifter må vi lytte til våre kunder. Det betyr imidlertid ikke at vi går hen og kjøper spillere på oppfordring fra fansen. Det er ikke måten det gjøres på.

- Men dersom folk prater om hva vi gjorde i en enkelt kamp eller hva de synes om manageren, er dette selvsagt noe vi følger med på, for å få en forståelse av hva som skjer.