Dunkin Donuts tabbet seg ut
Liverpool-sponsor Dunkin Donuts erstattet de evige flammene i Liverpools klubblogo med glass med milkshake. Det vakte enorm harme blant Liverpool-fansen.
Dunkin Donuts har bedt om unnskyldning for at de forandret på Liverpools klubblogo på sin offisielle Twitter-konto. Firmaet, som er en av Liverpool FC sine offisielle sponsorer, benyttet Twitter til å legge ut en alternativ Liverpool-logo med smultringer, kaffekopp og milkshakes.
Shankly Gates i logoen hadde blitt endret og hadde teksten «America runs on Dunkin». Liverbirden hadde samtidig blitt erstattet med en «DD»-logo, mens Hillsborough-flammene altså hadde blitt erstattet med to glass med milkshake.
Tweeten til Dunkin Donuts lød som følger «Elsker du LFC-logoen? Tweet oss hva du ønsker på din personlige logo, og vi kan overraske deg med din egen!»
Liverpool Echo melder at Liverpool-fans reagerte med sjokk, vantro og harme på påfunnet til sponsoren. Dunkin Donuts var deretter raske til å fjerne tweeten og beklage det som hadde skjedd.
I sin beklagelse skriver Dunkin Donuts som følger: «Vi ber om unnskyldning for vår ufølsomme tweet i anledning vår LFC-relaterte reklamekampanje med LFC-logoen. Som en stolt partner av LFC var det ikke meningen å støte noen, og spesielt ikke klubbens supportere. Vi fjernet tweeten og stoppet kampanjen umiddelbart.»
Dunkin Donuts ble Liverpool-sponsor i januar 2014.
Do you wanna tell @DunkinDonuts how bad replacing the eternal flame with coffee is or should we? #LFC pic.twitter.com/qnJRkEVDGT
— Kop Magazine (@TheKopMagazine) February 25, 2015
Love to know who at @lfc approved @DunkinDonuts replacing the eternal flames with clear plastic coffee cups pic.twitter.com/9dMnayRzaj
— THE ANFIELD WRAP (@TheAnfieldWrap) February 25, 2015
A statement from @DunkinDonuts on their #LFC promotion. pic.twitter.com/q9CFe3bZoo
— THE ANFIELD WRAP (@TheAnfieldWrap) February 26, 2015