Dunkin Donuts tabbet seg ut

Liverpool-sponsor Dunkin Donuts erstattet de evige flammene i Liverpools klubblogo med glass med milkshake. Det vakte enorm harme blant Liverpool-fansen.

Dunkin Donuts har bedt om unnskyldning for at de forandret på Liverpools klubblogo på sin offisielle Twitter-konto. Firmaet, som er en av Liverpool FC sine offisielle sponsorer, benyttet Twitter til å legge ut en alternativ Liverpool-logo med smultringer, kaffekopp og milkshakes.

Shankly Gates i logoen hadde blitt endret og hadde teksten «America runs on Dunkin». Liverbirden hadde samtidig blitt erstattet med en «DD»-logo, mens Hillsborough-flammene altså hadde blitt erstattet med to glass med milkshake.

Tweeten til Dunkin Donuts lød som følger «Elsker du LFC-logoen? Tweet oss hva du ønsker på din personlige logo, og vi kan overraske deg med din egen!»

Liverpool Echo melder at Liverpool-fans reagerte med sjokk, vantro og harme på påfunnet til sponsoren. Dunkin Donuts var deretter raske til å fjerne tweeten og beklage det som hadde skjedd.

I sin beklagelse skriver Dunkin Donuts som følger: «Vi ber om unnskyldning for vår ufølsomme tweet i anledning vår LFC-relaterte reklamekampanje med LFC-logoen. Som en stolt partner av LFC var det ikke meningen å støte noen, og spesielt ikke klubbens supportere. Vi fjernet tweeten og stoppet kampanjen umiddelbart.»

Dunkin Donuts ble Liverpool-sponsor i januar 2014.