Skal styrke posisjonen i Nord-Amerika

LFC har hyret Fermata Partners for å styrke sin merkevare i Nord-Amerika. Fermata vil nå jobbe med å distribuere Liverpool FC sine lisensprodukter i USA og Canada, og vil også jakte flere lisensavtaler.

- Vår preseason-tur til USA i 2014 var en suksess. Vi spilte foran mer enn 200 000 fans i fem byer, og fikk en indikasjon på populariteten til klubben i Nord-Amerika, sier Liverpools kommersielle direktør Billy Hogan til License Global.

- Ved å inngå et samarbeid med Fermata kan vi sørge for at fans i Nord-Amerika får muligheten til å kjøpe favorittklubbens produkter fra lokale forhandlere, enten online eller i en butikk, legger han til.

- Vi er ekstremt opprømte og beæret over å få det privilegium det er å representere Liverpool, en av de virkelig store globale navnene i sportens verden, uttaler Kit Walsh i Fermata Partners.

- Vi vet det allerede finnes mange Liverpool-supportere i Nord-Amerika, og vi ser det som vårt ansvar å bygge en plattform som gjør at nåværende og fremtidige supportere av klubben får lettere tilgang til LFC-produkter, legger Walsh til.