Jakter på lukrativ navneavtale

Liverpool håper å kunne sikre seg rundt 90 millioner pund i en sponsoravtale for nye Main Stand.

Klubbens kommersielle direktør, Billy Hogan, har tilbrakt uka i Asia, og vært i møter med tre interesserte parter, skriver Liverpool Echo. Selv om det ikke skal være noen konkret avtale rett rundt hjørnet, er Liverpools representanter fornøyd med interessen fra utlandet.

Lokalavisen skriver at klubben er på jakt etter en tiårsavtale verdt mellom syv og ni millioner pund per sesong.

Saken fortsetter under.

En navneavtale for Main Stand skal imidlertid ikke påvirke Anfield-navnet. Eierne, Fenway Sports Group (FSG), har ifølge avisen utelukket å selge navnet til stadion, men en kommersiell avtale for Main Stand har lenge vært i planene.

Trolig ny utstyrssponsor

Klubben søker også etter en ny sponsor av treningsklær, ettersom den nåværende avtalen med Garuda løper ut i sommer. Kontrakten med det indonesiske flyselskapet, som begynte i 2014, er verdt 5,5 millioner pund i året.

Ifølge Liverpool Echo har ikke Garuda hintet til noen fornyelse grunnet endringer i firmaets prioriteringer.

Derfor skal Anfield-klubben være forberedt på å selge navnerettighetene til Main Stand og muligheten til å være treningstøysponsor i én pakke – dersom budet er godt nok.  

En ny draktsponsor står for øvrig ikke i fokus. Den nåværende kontrakten med Standard Chartered, som årlig er verdt omkring 25 millioner pund, varer frem til 2018/2019-sesongen er ferdigspilt.