HAT-TRICK:  Philippe Coutinho storspilte med kapteinsbindet mot Spartak Moskva.

Coutinho:– En veldig fin kveld

Coutinho beskriver det som enkelt å spille sammen med rekkekameratene på topp.

– Dette var en bra kamp. Laget spilte veldig bra og fortjente resultatet, så nå er vi i neste runde, sier Philippe Coutinho til Viasport.

25-åringen ledet de røde som kaptein mot Spartak Moskva, og hadde ingen problemer da han fikk sjansen fra straffemerket allerede i 4. minutt. Han doblet ledelsen og fullførte hattricket fem minutter etter pause. Og Liverpools angrepsrekke stoppet ikke før det sto 7–0.

– Synes alle gjorde det bra

I tillegg til Coutinho skjøt Roberto Firmino, Sadio Mané (2) og Mohamed Salah seg inn i målprotokollen.

– Det er godt å spille med dem. De er kvalitetsspillere med bra hurtighet, noe som gjør det enkelt, forteller Coutinho. – Men det gjelder ikke bare dem. Alle andre i stallen kan være på banen og gjøre det bra. 

Selv presterte den lille magikeren i en venstrekantrolle hvor han også hadde defensive oppgaver.

– Som jeg alltid sier, så liker jeg bare å spille. Om det er på venstre- eller høyresiden betyr ikke noe. Jeg må gjøre det han (Klopp) ber meg om når det gjelder posisjon, og jeg synes alle gjorde det bra.

– Gjør kvelder som dette at du ønsker å bli værende i denne klubben?

– Hehe, ja, det var en veldig fin kveld. Som alltid er atmosfæren her på Anfield strålende. Fansen er utrolig, så dette var en god dag, svarer brasilianeren.

– Kan 2018 bli det store, store året for Coutinho, med et VM og Champions League-trofé med Liverpool?

– La oss se! Vi er nødt til å jobbe hardt, og jeg må selvsagt jobbe hardt her for å kunne være med i VM, for Brasil har mange gode spillere, og jeg må holde det gående.

Del

Philippe Coutinho

29.12.2017 19:46

Ronaldo ut mot Barças «behandling» av brasser

08.12.2017 16:04

Lallana trener med laget i ettermiddag

02.03.2018 18:18

– Vi er mer uforutsigbare uten Philippe Coutinho

Jürgen Klopp med interessante betraktninger om livet etter Philippe Coutinho.

Champions League

15.05.2018 08:45

Finalen avgjør Liverpools seeding for neste sesong

Seier over Real Madrid, kan også gjøre neste sesong i Champions League lettere for Liverpool.

13.05.2018 17:55

Ubeseiret hjemme:Champions League, her kommer vi igjen!

Liverpool leverte, Chelsea raknet, og dermed er Jürgen Klopps gutter klare for Champions League for andre sesong på rad.

05.05.2018 00:45

– Derfor vil topp fire være en massiv suksess

Klopp beskriver spillerne sine som enestående og eksepsjonelle på tampen av sesongen.

Spartak Moskva

07.12.2017 10:06

Dette skriver avisene: «Lynende hurtighet, intelligente bevegelser og dødelige avslutninger»

The Fab Four herjet på banen, og får blekket til å sprute i de engelske avisene.

06.12.2017 23:39

– Fikk det vi fortjente

Resultatene har ikke alltid stått i stil med Liverpools gode prestasjoner i Champions League denne sesongen, så Klopp kaller avansementet «rettferdig».

06.12.2017 16:41

Brewster utsatt for rasisme fra Spartak-spiller

Klubben har rapportert inn hendelsen fra dagens U19-kamp til UEFA.

Siste Til vår nyhetsoversikt
19.10.2018 kl 17:53

- Vi håper å skrive en fin fotballhistorie

Manager David Wagner hos Huddersfield sier at det finnes knapt større kvelder for hans klubb enn å møte en klubb som Liverpool foran egne fans.

+
19.10.2018 kl 15:00

- Gjør vi det vi er gode til vil Huddersfield få det vanskelig

Jürgen Klopp har gjort det klart at han ser på en bortekamp mot Huddersfield som vanskelig, men legger til at det først og fremst er opp til Liverpool å gjøre

+
19.10.2018 kl 12:09

– Jeg er ganske sikker på at Naby ikke blir tilgjengelig

Jürgen Klopp kastet lys over skadesituasjonen.

+
19.10.2018 kl 11:45

– Han gjør det til og med enda litt bedre enn jeg hadde forventet

Prinsen av Wales imponerer Klopp.

+