Selv med nye Main Stand:Fortsatt hard kamp om Anfield-billettene

I realiteten finnes det ikke lenger billetter på åpent salg, hvis du skal se Liverpool spille hjemme i Premier League.

15. feb 2017 kl 19.21 Torbjørn Flatin

Liverpool FC har lagt ut fordeling av billetter til noen av denne sesongens hjemmekamper i Premier League.

Klubben har utsolgt på alle kampene, og de tallene som blir offentliggjort etter hver forestilling er det antallet som faktisk møter opp til kampen.

Fordelingen av de om lag 54.000 plassene er slik:

Drøyt 49 % er sesongbilletter.

Om lag 40 % selges til medlemmer og kjøpere av «Hospitality» pakker.

Rundt 25-28 % selges til medlemmer, og du kan bli dette ved å betale en årlig avgift til LFC. Over 10.000 billetter (til hver kamp) selges da i to årlige bolker, i juli selge billetter for ligakamper frem til nyttår, og så for resten av sesongen i november.

Rundt 13-15% går til diverse pakker, hvor man for eksempel betaler mer for å få et godt sete, og ekstra fasiliteter som kan inkludere mat og drikke, møte med en Liverpool-legende etc. Disse billettene blir som regel utsolgt sist og kan være et alternativ dersom det er vanskelig å få tak i kampbillett til pålydende pris. Det kreves ikke å være medlem for å kjøpe Hospitality-billetter.

Det mer verdt å merke seg at mot f.eks. Hull var fordelingen 27.6 % / 13.4 % på medlemmer / Hospitality, mens det på storkampen mot Manchester United var 24.6 % / 15.3 %. Klubben skor seg altså litt ekstra på flere dyre billetter til de største oppgjørene.

Om lag 5 % er bortesupportere, mens grovt regnet går i underkant av 5 % til direktører/ansatte/spillere etc, samt besøkende i henhold til krav fra Premier League og sponsorer.

Da er det omtrent 2 % med billetter igjen, eller drøyt 1000 plasser. Disse går i hovedsak til lokale fans, til skoler, og eventuelt overskytende av det igjen på «åpent salg». Det er imidlertid ikke mer åpent enn at du er nødt til å være medlem – og da snakker vi ikke om å være medlem av LFCSCN, men hos Liverpool FC.

Har du innspill til journalisten?
[email protected]