Jakter ny erme-sponsor

Liverpool ønsker å tjene like mye som Manchester United og Chelsea på logoen på ermet.

Liverpool Echo melder at Liverpool FC jakter en ny ermesponsor foran neste sesong. Avtalen med Expedia utløper etter denne sesongen. Reiseselskapet har vært Liverpools ermesponsor siden 2020, da de erstattet Western Union.

Expedia har betalt 10 millioner pund i året for å være Liverpools ermesponsor, noe som var to millioner pund mer enn de røde fikk fra Western Union. Nå håper Anfield-klubben at en ny sponsor vil doble den summen.

Expedia har fortsatt muligheten til å forlenge partnerskapet med Liverpool, men må i så fall grave mye dypere i lommeboka enn de har gjort i den nåværende avtalen.

Fire år til med Standard Chartered

Standard Chartered er Liverpools draktsponsor, og har derfor navnet sitt på brystet på draktene. Den avtalen løper i fire år til, og skal være verdt rundt 50 millioner pund i året. 

Echo skriver at Liverpools kommersielle direktør, Ben Latty, nå jobber hardt for å få på plass en ny ermesponsor-avtale i løpet av første kvartal neste år. Chelsea og Manchester United får 20 millioner pund i året fra sine ermesponsorer, henholdsvis WhaleFin og DTX. Det er dette sjiktet Liverpool nå sikter seg inn mot i en ny avtale.