Forlenger lukrativ sponsoravtale med Expedia

Avtalen forlenges med flere år, skriver The Athletic.

The Athletic skriver onsdag at Liverpool er i ferd med å forlenge den lukrative draktsponsoravtalen med Expedia. Reiseselskapet har hatt sin logo på ermene til Liverpools drakter siden oktober 2020, og slik vil det altså fortsette å være i flere år. Avtalen gjelder både for herre- og kvinnelaget til Liverpool FC.

Ifølge sportsmagasinet er den nåværende avtalen verdt om lag ni millioner pund i året. Forlengelsen innebærer at den summen vil øke de neste årene. 

Frem til oktober 2020 var det Western Union sin logo som var å finne på ermet til Liverpool.

Øker inntjeningen

Expedia og Liverpool FC skal være veldig godt fornøyd med samarbeidet, og klubben vokser seg stadig større kommersielt. Den kommersielle inntjeningen økte til 247 millioner pund i regnskapsåret 2021/22. Kun Manchester-klubbene klarte å toppe dette. 

Tidligere har klubben også kommet til enighet om å forlenge samarbeidet med hovedsponsor Standard Chartered - et samarbeid som snart har vart i 13 år. 

En ny fireårsavtale trer i kraft i sommer, og den årlige summen for avtalen øker fra om lag 40 til om lag 50 millioner pund, skriver The Athletic. 

Liverpool bokførte i fjor et overskudd for første gang på tre år, og klatret til tredjeplass i Deloitte Money League bak Manchester City og Real Madrid i oversikten over klubbene som hadde mest inntjening i verden.