ENGASJERT:  Jürgen Klopp var som vanlig engasjert på sidelinjen, men var godt fornøyd med seier i den første playoffkampen.

– Vi gamblet litt for mye på vingene

Jürgen Klopp om strafferedningen, forsvarsspillet og hvorfor Jordan Henderson ble byttet ut.

Tirsdagens kamp mot Hoffenheim kunne sett langt mørkere ut i starten av første omgang om ikke Simon Mignolet hadde reddet straffen etter 12 minutter. Etter kampen ga Jürgen Klopp også ros til en annen for at det ikke ble scoring.

– Det var en perfekt jobb av min keepertrener John (Acterberg) og Simon Mignolet. Han viste tegn om at han skulle holde seg sentralt, sa Klopp etter kampen.

Straffen gikk litt til siden for Mignolet, som gjorde en uhyre viktig redning. 

Selv om Hoffenheim fikk en redusering like før slutt, var Klopp godt fornøyd med 1-2 i den første playoff-kampen mot tyskerne.

– Vi hadde flere sjanser til å avgjøre kampen tidligere, men motstanderen hadde også sjanser. Men den første kampen er over. Hadde du fortalt meg på forhånd at vi skulle vinne, hadde jeg tatt til takke med det, sa Klopp.

Derfor byttet han ut Henderson

– Jeg synes de fortjente målet når man ser innsatsen deres gjennom 90 minutter. Men jeg synes også at vi spilte veldig bra defensivt. Det var planen å la dem spille i rommene som ikke er farlige for oss.

Det var likevel en ting han ikke var like fornøyd med.

– Vi gamblet litt for mye på vingene med Salah og Mané, og lot Trent og Alberto være litt for alene til tider.

Klopp forklarte også hvorfor Jordan Henderson ble byttet ut med Milner etter 63 minutter.

– Milner kom inn og hadde stor innvirking. Henderson har hatt et langt skadeopphold og en veldig intens preseason. Jeg er glad jeg kunne ta han av noen minutter før tiden i dag, sa Klopp.

Del

Jürgen Klopp

26.10.2017 19:20

Vil ikke røpe om Mignolet og Lovren får fornyet tillit

Jürgen Klopp håper at duoen er smarte nok til å ignorere kritikken.

26.10.2017 15:24

– Uvanlig å møte sin beste venn på den måten jeg gjør

David Wagner tror ikke han får noen taktiske overraskelser mot sin beste venn Jürgen Klopp.

26.10.2017 10:03

– Vi gjør grunnleggende vurderingsfeil defensivt

Phil Thompson har ett konkret råd til hvordan Jürgen Klopp kan få strammet opp den defensive organiseringen under kamp.

Simon Mignolet

26.10.2017 19:20

Vil ikke røpe om Mignolet og Lovren får fornyet tillit

Jürgen Klopp håper at duoen er smarte nok til å ignorere kritikken.

24.10.2017 14:59

Paul Joyce:Problemene Klopp må ta seg av

– Liverpool returnerte til eliten, men spørsmålet er om de har gjort nok for å bli der.

14.10.2017 16:14

Mignolet etter 0-0 mot Man Utd

Hoffenheim

23.08.2017 23:16

Spillerbørs:Angrepsspill i verdensklasse

Mange ville være med i kampen om bestemannsprisen da Liverpool nedsablet Hoffenheim.

23.08.2017 23:11

Logg deg inn og stem:Hvilke poeng vil du gi etter Hoffenheim-kampen?

Som medlem i supporterklubben kan du nå logge deg inn, og gi din karater til spillerne.

22.08.2017 21:46

Sett opp de 11 du mener bør starte:Fortjener Robertson å starte?

Liverpool.no-redaksjonen har sagt sin mening om hvem som bør begynne mot Hoffenheim. Nå kan du gjøre det samme.

Champion League kvalifisering

24.08.2017 10:17

Dette skriver avisene etter kampen:«Klopps lag er uimotståelig og sårbart på samme tid»

Supporterne blir bedt om å feste setebeltene, for dette blir litt av en sesong!

23.08.2017 23:11

Logg deg inn og stem:Hvilke poeng vil du gi etter Hoffenheim-kampen?

Som medlem i supporterklubben kan du nå logge deg inn, og gi din karater til spillerne.

22.08.2017 21:46

Sett opp de 11 du mener bør starte:Fortjener Robertson å starte?

Liverpool.no-redaksjonen har sagt sin mening om hvem som bør begynne mot Hoffenheim. Nå kan du gjøre det samme.

Siste Til vår nyhetsoversikt
23.11.2017 kl 22:22

Ett hjemmetap i «topp-seks-kampene» under Klopp

Liverpool har for vane å klare seg bra mot de beste – men det ender ofte uavgjort.

+
23.11.2017 kl 20:11

Matip trener med laget igjen

De røde forbereder seg til lørdagens storoppgjør mot Chelsea på Anfield.

+
23.11.2017 kl 19:07

– Vi slo av bryteren

Philippe Coutinho er klar på at spillerne har lært av feilen som kostet to poeng i Sevilla.

+
23.11.2017 kl 14:01

– Får kun én hviledag

Chelsea landet i London i morgentimene torsdag.

+