Får bruke sponsor på ermet

Ifølge Mirror har Premier League gitt klubbene grønt lys til å selge sponsorplass på det ene draktermet.

13. nov 2016 kl 10.37 Marius Rabben

For et par uker siden ble forslaget om å utnytte plassen på det ene ermet til fordel for sponsorer godkjent, opplyser avisen Mirror. Det skal gjelde fra og med neste sesong.

Ifølge avisen vil sponsoravtaler på ermene være verdt rundt 20 prosent av hovedsponsoren.

Liverpools hovedsponsor på draktene, Standard Chartered, gir klubben rundt 30 millioner pund årlig, noe som er blant de mest lukrative avtalene i ligaen.

Mirror skriver at den nye løsningen med sponsor på ermene ventes å kunne gi de mest populære Premier League-klubbene nesten 10 millioner pund mer per sesong.

Minst to av klubbene i ligaen – navn nevnes ikke – skal ifølge avisen ha avtaler med hovedsponsorer som ikke tillater andre logoer på draktene enn deres egen.

BYTTES UT?
BYTTES UT?  Høyre drakterme kan fra neste sesong bytte Premier League-logoen med en klubbsponsor. Premier League-logoen forblir på venstre side.

Men brorparten av klubben kan altså selge plass til sponsorer som er villige til å punge ut.

Sponsor på én side – logo på den andre

I praksis vil Premier League-logoen fortsatt være til stede på draktene, men kun på venstre side. Eventuelle sponsorer får plass på høyre.

Tidligere har Premier Leagues tittelsponsor vært en del av ligalogoen på ermene til samtlige lag, noe som senest har vært Barclays, men denne sesongen har kun den velkjente løve-logoen sammen med «Premier League» vært klistret på ermene.

Har du innspill til journalisten?
[email protected]