Det skal bli bedre oversikt ved kjøp av billetter til Liverpools kamper

Ny teknologi er ment å være klar før neste sesong og som skal gjøre det lettere for fans.

5. mar 2020 kl 12.10 Torbjørn Flatin

De som har prøvde å kjøpe billetter via såkalte «membership cards» vet at det både er en langvarig og til tider frustrerende prosess, hvor det er blitt stadig vanskeligere å skaffe seg billetter til Liverpools hjemmekamper.

Ifølge Liverpool FC vil nå bli investert i ny teknologi som i hvert fall vil sørge for at det hele blir mer oversiktlig, og det er ment å ta mindre tid.

Klubben har inngått et samarbeid med SeatGeek, som fokuserer på billettsalg på mobil. Dermed kan en kjøpe billetter med mobiltelefonen, og også bruke telefonen for å komme seg inn, heller enn fysiske billetter.

Vil få informasjon

Fortsatt må du regne med å være i en kø, men i det nye opplegget skal du bli fortalt hvor i køen du befinner deg. Tidligere har det vært et tidsperspektiv, mens du nå skal få oppgitt nummer i køen.

Det vil også bli sendt ut oppdateringer på din telefon om din utvikling i den nevnte køen slik at du ikke behøver å bruke mye tid på hele tiden å sjekke en dataskjerm.

Supporterne skal også få muligheten til å søke om muligheten til billetter for enkeltkamper, slik at du ikke behøver å knytte deg til den store køen som dannes da billetter selges til hjemmekamper hvert halvår.

Alt dette er ment å gjøre at salget kommer til å foregå hurtigere. Det vil også sørge for at en kan bruke sin telefon når en skal registrere sin billett ved inngang til stadion, og ikke må ha et kort slik som nå.

Bedre service

«Våre supportere vil få en forbedret opplevelse ved å kjøpe billetter, helt fra en betaler til adgang inn til stadion, hevder Liverpool Vice President of Ticketing and Hospitality, Phil Dutton.

«Vi forstår hvor viktig det er for fans å få muligheten til å kjøpe billetter og vi er opptatt av hele tiden å forbedre vår service ved billettsalg.»

Det skal foregå testing av opplegget i mai og juni, og det hele er altså ment å være på plassen innen sesongen 2020/21.

Har du innspill til journalisten?
[email protected]