Store forskjeller i prisene fra tv-selskapene

Det vil skille 200 kroner fra billigst til dyrest for å se Premier League på tv i Norge.

3. okt 2020 kl 13.38 Jens Bessesen

Kampanje har sett på hvordan tv-selskapene har satt prisene for Premier League-kanalene etter at TV 2 varslet oppjustering av veiledende pris fra 1. november. 

Oversikten viser store forskjeller når det gjelder prisen på Premier League-pakken: 

  • Canal Digital: 699,- mnd. 
  • Altibox: 649,- mnd.
  • Telia: 499,- mnd. 
  • Telenor: 499,- mnd. (må binde seg til ett år, ellers 699,- mnd.)

RiksTV har varslet en økning, men det er usikkert hvor mye. 

TV 2 Sumo med Premier League-tilgang vil fra 1. november koste 519 kroner. 

– Naturlig med spørsmål

Canal Digital er nå de dyreste i markedet. Overfor Kampanje forsvarer de prisøkningen med at den opprinnelig kom fra TV 2. 

– Når det gjelder vår egen prissetting ser vi alltid over den, men vi har ingen planer om å endre prisen per dags dato. Når vi gjør en sånn prisøkning er det helt naturlig at kundene har mange spørsmål og kontakter oss, men vi har stort sett fått forståelse for at dette var en prisvekst som kom fra TV 2, og det gleder oss at kundene velger å bli værende ettersom de vil ha den lyd- og bildekvaliteten vi tilbyr, sier Maja Wikman Ulrich i Allente, navnet på de nylig sammenslåtte Canal Digital og Viasat, til Kampanje. 

Telia, som eier Get, legger seg inn som de billigste sammen med Telenor. 

– Vi er opptatt av våre kunder og har valgt å sette den prisen vi mener er best for de. Samtidig er vi en utfordrer og jobber hele tiden for å levere markedets beste og mest fleksible TV-produkt til en fornuftig pris, opplyser kommunikasjonsdirektørHenning Lunde til Kampanje.

Kampanje har også snakket med styreformann i Liverpools supporterklubb, Pål Chr. Møller. Han tror prisforskjellene kommer til å føre til at mange supportere nå vil bytte tv-kanal. 

Har du innspill til journalisten?
[email protected]