FREMSKRITT:  Peter Moore forteller om fremskrittene Liverpool gjør på det kommersielle markedet etter Champions League-triumfen.

– Vi tar raskt igjen Manchester United

Liverpools administrerende direktør, Peter Moore, tror Liverpool snart kan passere Manchester United på det kommersielle markedet.

Manchester United har i flere år vært den dominerende makten på det kommersielle markedet i England, og har sikret seg lukrative avtaler på alt fra viner til bildekk, men nå tror Liverpools administrerende direktør at Liverpool holder på å ta igjen sine rivaler fra Manchester.

– United skaffet seg et forsprang for flere år siden, da de anerkjente den globale tiltrekningskraften britisk fotball har. Men vi tar dem raskt igjen nå, og våre inntekter fortsetter å vokse, forteller Moore til Reuters

Dette samsvarer med det finansekspert innenfor fotballen, Kieran Maguire, sa i begynnelsen av sommeren, da han fortalte hvordan klubben holder på å tette gapet til Manchester United.

Bruker Champions League-tittelen

Særlig Liverpools nylige suksess i Champions League tror Moore at Liverpool kan bruke til sin fordel på jakten etter de store, lukrative avtalene.

– Etter at vi vant Champions League har store merker blitt mer interessert i Liverpool. Vi har fått inn EA Sports som vår globale spill-partner, AXA som vår offisielle forsikringspartner, 1xBet som vår bettingpartner, og så videre.

– Alle disse avtalene har blitt ferdigstilt de siste månedene, noe som betyr at vi fortsetter å utvikle våre inntekter. Vi har en portefølje bestående av topp merkevarer nå.

«Inside Anfield»

Moore forteller også om tiltak klubben har gjort for å føre supporterne nærmere klubben i deres hjerter. Da har særlig prosjekter gjennom klubbens TV-kanal, LFCTV vært viktige.

– Vi har for eksempel en seire som heter «Inside Anfield», med tidligere usett materiale fra innsiden av tunellen, fra garderoben – det spontane, heller enn presse-intervjuene etter kampen. Og Liverpool-fans sluker det, forteller han.

Han håper at slike prosjekt kan være med på å bygge merkevaren Liverpool, ved å skaffe flere abonnenter til TV-kanalen. I tillegg til dette blir det fortsatt jobbet hardt med å bringe inn andre sponsorer til klubben.

– Vi er godt posisjonert med tanke på å bringe suksess på banen, like godt som av den. Vi har en mye større operasjon nå, med hovedkvarter i London. Det gjør at vi kan få mange flere kommersielle partnere og skaffe større inntekter, slik at vi kan kjøpe bedre spillere.

Del
Siste Til vår nyhetsoversikt
19.08.2019 kl 22:24

– Det betyr ingenting hvordan du vinner kampene

Georginio Wijnaldum forklarer sine tanker om de varierende prestasjonene i sesongstarten.

+
19.08.2019 kl 21:09

Nå blir det 1. mot 2. plass neste helg!

Liverpool beholder tabelltoppen etter at Manchester United spilte uavgjort mot Wolverhampton.

+
19.08.2019 kl 20:11

Batshuayi senket Liverpool U23

To mål og en assist fra Michy Batshuayi sørget for 3-0 seier til Chelsea U23.

+
19.08.2019 kl 18:44

Carroll forteller hvordan han opplevde rekordovergangen til Liverpool

Andy Carroll ble Liverpools dyreste spiller gjennom tidene da han signerte i 2011. På det tidspunktet visste han lite av hva som ventet han.

+