Den nye ermesponsoravtalen er betydelig bedre enn den forrige

Liverpool presenterte Expedia som sin nye ermesponsor i oktober. Nå har Liverpool Echo kastet mer lys over avtalen.

5. nov 2020 kl 13.01 Einar Kvande

Liverpool får inntil to millioner pund mer per sesong fra Expedia enn de hadde i den siste sesongen med Western Union.

Avtalen med Western Union løp ut etter 2019/20-sesongen, men de røde fikk altså ikke på plass en ny avtale før i oktober.

Liverpool Echo avslører nå at avtalen med Expedia gjelder frem til sommeren 2023, og selv om koronapandemien raser over Europa har Anfield-klubben klart å sikre seg en betydelig bedre avtale enn den de inngikk med Western Union i 2017.

9-10 milloner pund

Echo viser til Sport Business Sponsorship, som melder at Liverpool vil motta i gjennomsnitt et sted mellom 9 og 10 millioner pund per sesong fra Expedia. Reiseoperatøren har i avtalen også sikret seg stadionreklame og tilgang til spillere for å promotere selskapet. 

I avtalen med Western Union lå det en økning i utbetalingene for hver sesong. Liverpool mottok 5,5 millioner pund den første sesongen, deretter 6,75 millioner pund i den andre sesongen, og så 8 milllioner pund den siste sesongen.

Liverpool skal ha bedt om 11 millioner pund per sesong da de startet forhandlingene med potensielle nye ermesponsorer, men måtte altså fire litt på det kravet før de fikk landet avtalen med Expedia.

Har du innspill til journalisten?
[email protected]