Liverpool FC inngår samarbeid med Coca-Cola

Blir offisiell partner.

På sine nettsider bekrefter Liverpool FC i dag partnerskapet med den amerikanske drikkegiganten.

Mange vil sikkert huske at de røde vant Coca-Cola Cup i 1995, da Cola var sponsor for Football League mellom 2004 og 2010. 

Siden 1988 har de vært UEFA-partner, mens sponsoratet med FIFA og VM går helt tilbake til 1978.

Ben Latty, kommersiell direktør i klubben, sier: 

– Vi er henrykte over at Coca-Cola blir en del av vår familie med offisielle partnere. Vi er veldig spente på å bygge dette partnerskapet sammen og vi ønsker en varm velkommen til Anfield til Coca-Cola.

– Liverpool FC og Coca-Cola er to ikoniske globale merkevarer som jobber sammen for å føre magiske opplevelser og unike øyeblikk som ikke kan kjøpes for penger til fansen.

– Ambisjonen med alle våre partnerskap er å jobbe med de mest inspirerende og innovative merkevarene i verden og Coca-Cola passer den ambisjonen på alle måter.

Samarbeidet skal gjelde både herre- og damelaget, og bygge på kampdag, opplevelser og limited edition merchandise.

Michael Willeke i Coca-Cola sier: 

– Etter å ha vært en sentral del av fotballkamper gjennom flere tiår, er vi begeistret over å kunne tilby fansen sjansen til å nyte utrolige opplevelser og unike øyeblikk hjemme, på barer og restauranter og på stadion som en del av vår nye kampanje.

– Fotball har kraften til å føre folk sammen og vi kan ikke vente med å belønne fansen over Europa med tilgang til uforglemmelige øyeblikk og en rekke fordeler som bare Coca-Cola kan tilby i samarbeid med våre partnere.

Coca-Cola blir nå en del av den røde familien med merkevarer som Standard Chartered, Nike, Expedia, AXA, Carlsberg, Wasabi, Sorare, Joie, Cadbury, Cardless, AlexBank, Petro-Canada Lubricants, Acronis, SC Johnson, Quorn, Nivea Men, Monster Energy, Mauritius Tourism, Sono og Kodansha.