Liverpool FC har bekreftet en ny, flerårig avtale med EC Markets, som nå blir klubbens offisielle globale partner. Det bekrefter de på sine kanaler.
Avtalen gir EC Markets, som er en plattform hvor man trader krypto-valuta, aksjer og annen valuta, og en av de ledende handelsplattformen for indekser, en unik mulighet til å styrke sitt globale varemerke gjennom samarbeid med en av verdens mest ikoniske fotballklubber.
Partnerskapet markerer starten på en ny æra for EC Markets, som gjennom samarbeidet får tilgang til Liverpools enorme globale rekkevidde og digitale tilstedeværelse.
Med over 504 millioner TV-seere per sesong, vil EC Markets få omfattende eksponering – blant annet med synlig profilering på Anfields LED-skjermer og reklameskilt rundt banen.
Kampene mot Athletic Bilbao den 4. august blir første gang EC Markets’ merkevare vises på Anfield.
Ben Latty, kommersiell direktør i Liverpool FC, ønsker den nye samarbeidspartneren velkommen:
– Vi ønsker partnere som deler vår lidenskap, ambisjon og fokus på innovasjon. Derfor er vi stolte over å få EC Markets med i LFC-familien. Med hundrevis av millioner fans verden over, vil dette samarbeidet gi EC Markets enorm global synlighet, og vi gleder oss til reisen sammen.
Også hos EC Markets er begeistringen stor. Selskapets CEO og styreleder, Matthew Smith, trekker paralleller mellom klubbens og selskapets ambisjoner:
– Vi er begeistret over å inngå samarbeid med Liverpool FC – en klubb med stolt historie og et virkelig globalt nedslagsfelt. Når vi nå inngår partnerskap med den ledende klubben i verdens mest prestisjefylte liga, ser vi det som et speilbilde av våre egne mål.
– Akkurat som Liverpool har nådd toppen gjennom dedikasjon og suksess, ønsker vi å posisjonere EC Markets som en ledende aktør i finansmarkedet, kjent for innovasjon, pålitelighet og kundestøtte.
Gjennom samarbeidet får EC Markets også muligheten til å nå ut til nye målgrupper i flere sentrale markeder internasjonalt, spesielt via Liverpools omfattende digitale plattformer og lojal globale fanbase.
Samarbeidet med Liverpool FC markerer dermed ikke bare et steg mot økt merkevare-ekspandering, men også et lurt trekk for EC Markets i deres ambisjon om videre global ekspansjon.