Liverpool FC har inngått et globalt samarbeid med PayPal, som blir klubbens offisielle partner for digitale betalinger.
Avtalen vil strekke seg over flere år og markerer første gang PayPal samarbeider med en Premier League-klubb, skriver LFC i en pressemelding.
«PayPal er allerede tilgjengelig som betalingsmetode på klubbens digitale plattformer, men vil nå bli den foretrukne digitale løsningen. I tiden fremover vil PayPal få mer synlig plass i utsjekkingsprosessen både i nettbutikken og på All Red-plattformene, for å gjøre det enklere og tryggere å handle. Selskapets logo vil også vises på Anfield og St Helens Stadium under kampdager», skriver de videre.
Liverpool FC satte ny rekord i 2023/24-sesongen da de kommersielle inntektene for første gang passerte 300 millioner pund. Ifølge Totalen endte på 308 millioner, en økning på 36 millioner fra året før, og den største veksten blant klubbens tre hovedinntektskilder. Økningen viser den sterke kommersielle utviklingen klubben har hatt de siste årene, drevet av globale partnerskap, sponsoravtaler og en stadig mer internasjonal merkevare. Det er ventet at tallet
