Liverpool FC med nytt partnerskap

Svensk samarbeidspartner på gress.

Kommersielt har Liverpool FC uten tvil vokst betraktelig de siste årene. 

Bare det siste året har partnere som Google Pixel, Peloton, UPS og Japan Air kommet til. 

Det er kun ei uke siden sistnevnte ble annonsert, og Liverpools neste samarbeidspartner er et svenske navn mange i Norge har et forhold til.

Om du har litt hage å pleie her til lands, har du nok garantert hørt om Husqvarna.

Første gang

Svenskene blir nå offisiell partner for vedlikehold av banen. Det er første gang både Liverpool og Husqvarna inngår et sånt type partnerskap.

For å feire samarbeidet, som selvsagt kalles «groundbreaking», er det laget en humoristisk video, som passer godt inn i sommervarmen. Den kan du se se her (og er det selveste Edvard Grieg vi hører): 

Liverpool har benyttet seg av Husqvarnas robotklippere siden 2021. Gressklipperne holder standarden ved like på Anfield, AXA Training Centre og AXA Melwood Training Centre.

– Vi har utviklet ambisiøse kommersielle mål for å tiltrekke oss de beste merkevarene som passer til Liverpool Football Club, og som også kan bidra til ytterligere suksess på banen, sier klubbens kommersielle leder Ben Latty.

– Husqvarnas rykte for kvalitet og innovasjon innen banevedlikehold er uovertruffent, og vi ser frem til å jobbe tett sammen med dem for å sikre at anleggene våre fortsetter å bli vedlikeholdt etter høyest mulig standard.

Yvette Henshall-Bell, i Husqvarna, sier:

– Vi er utrolig glade for samarbeidet med Liverpool Football Club, en globalt anerkjent og prestisjefylt institusjon som også deler våre verdier, innovative tilnærming og engasjement for bærekraft. Det er virkelig en perfekt match!

«Historien om Anthony Gordon og Liverpool er langt fra ferdig enda»

«Historien om Anthony Gordon og Liverpool er langt fra ferdig enda»

I denne ukens spalte tar David Lynch opp overgangssagaen rundt Anthony Gordon, og ifølge han er den langt fra over enda.

Kommentar Tir. 02.07. 17:10
Klubben bekrefter ny sponsoravtale

Klubben bekrefter ny sponsoravtale

Den kommersielle veksten ser ut til å fortsette for Liverpool.