Premier League-sjefen etter vellykket testkamp med publikum lørdag: – Det var lovende og vi jobber nå med å få fylt opp arenaene så fort som mulig

I går var det tilskuere på tribunen for å se en kamp mellom to Premier League-lag for første gang siden mars.

30. aug 2020 kl 15.00 Øystein Tronstad

– Brighton & Hove Albion gjorde en fantastisk jobb med sitt test-arrangment og det var flott å se fans tilbake på en Premier League-arena for første gang siden mars, sier Premier League-sjef Ricard Masters.

2525 heldige, fordelt på East Stand og South Stand, fikk se tyskerne Pascal Groß og Timo Werner score for lagene som spilte 1-1 i gårsdagens treningskamp. For øvrig Werners første mål i Chelsea-trøya.  

– Suksessen med 2500 supportere på Amex var veldig lovende og vi er dedikerte til å få fylt opp arenaene igjen så fort som mulig, samtidig som sikkerhet er vår høyeste prioritet. Vi jobber hardt sammen med klubbene, regjeringen og helsemyndighetene for å oppnå dette. 

GOD STEMNING: Supporterne var tydelig glade over å kunne se fotball live igjen, samtidig som det var mange tiltak.

GOD STEMNING: Supporterne var tydelig glade over å kunne se fotball live igjen, samtidig som det var mange tiltak.

Brighton ble valgt på bakgrunn av at de har en moderne stadion, Amex er ni år gammel med 30 000 seter, samtidig som det er god plass mellom setene så er det åpne områder rundt arenaen. I tillegg er det gode transportforbindelser.

Billettprisene var mellom £10-15 og ble solgt etter et lojalitetespoengsystem blant sesongkortholdere. De som søkte om billett måtte bekrefte at de ikke hadde koronasymptomer eller hadde vært i karantene. Samtidig måtte de skrive hvordan de tenkte å komme seg til stadion på. De som skulle benytte seg av bilparkeringen måtte booke plass på forhånd. 

MASKEBRUK: Slik informerte Brighton supporterne om kravet til munnbind.

MASKEBRUK: Slik informerte Brighton supporterne om kravet til munnbind.

Supporterne ble oppfordret til å komme tidlig for å spre forsamlingen utover. De måtte bruke maske med mindre de var i setet sitt og opprettholde sosial distansering. Supporterne ble oppfordret til å komme tidlig for å spre forsamlingen utover. De måtte bruke maske og opprettholde sosial distansering.

Amex er allerede en kontantløs arena så kort ble brukt i suvenirbutikken og kioskene som var åpne. Selve kampbilletten var også digital og desinfeksjonsstasjoner var det også mange av.

3. oktober er fortsatt datoen klubbene jobber mot.

Har du innspill til journalisten?
[email protected]