- Vi ønsker en ny scouser på førstelaget

Unge spillere fra Cadiz, Kingston og Leeds har spilt seg inn på Liverpools førstelag denne sesongen. Akademisjef Frank McParland håper det ikke går lang tid før en ny scouser også får sitt gjennombrudd.

- Det er det største vi kan oppnå. Vi ville elsket å få frem en nye Stevie eller Carra. Vi jobber veldig hardt for å klare det, og jeg tror ikke det vil gå så lang tid før det skjer, sier McParland til Liverpoolfc.com.

- Har du ikke gode speidere, vil du heller ikke få tak i gode spillere. Ting er ikke slik som de var for 15 år siden, da du kunne gå til en park i Liverpool og håpe på å finne 5 eller 6 spillere som med tiden kan spille for førstelaget, fortsetter han.

- Vi har kanskje ikke speidere i hvert eneste land i verden, men vi har kontakter i de fleste. Speiding er veldig viktig. Vi har speidere både i utlandet og her hjemme, og vi speider selvsagt etter spillere i Liverpool. Vi ønsker fortsatt at lokale gutter skal komme hit.

- Da jeg var ung fantes det ikke noe som het Twitter, og jeg hadde ikke engang TV på soverommet mitt. Nå har alle barna datamaskiner. Verden har endret seg, og vi må endre oss med den.

- Det hender at unge spillere mister bakkekontakten når de får plass ved akademiet. Vi er ikke noe perfekt sted der det ikke er unger som tror de er den nye Steven Gerrard når de spiller for U15. Det er vår jobb å utdanne dem, jobbe med dem hver dag, slik at de holder beina godt plantet på jorda. Jeg tror ikke vi gjør noen dårlig jobb.

- Vi har sett noen vidunderlige fotballspillere som i en alder av 15 eller 16 år har fått det for seg at de er den neste superstjernen. Veldig få av dem når toppen.

- Karer som Steven Gerrard og Jamie Carragher er skikkelige vinnere. Da de vokste opp ville de virkelig bli toppspillere. Talent er en ting. Målbevissthet er noe helt annet. Har du begge deler, vil du ha en god sjanse.

- Vi ønsker ikke å gjøre noen berømt før de har gjort noe som helst, og vi jobber veldig hardt for at de unge spillerne ikke skal miste bakkekontakten.