Nå blir det karakteristiske «Liver Bird»-emblemet mer fremtredende på sosiale medier
Årsaken skal være at flere og flere bruker mobile plattformer til å holde seg oppdatert.
Nå skal «Liver Bird»-emblemet brukes mer på Liverpools digitale platformer. Det skriver Liverpool FC på sine nettsider.
Årsaken til endringen skal være at 86 prosent av brukerne på Liverpools nettside og 98 prosent av brukerne på sosiale kanaler bruker mobile enheter, og at det derfor skal være et behov for å gjøre merket tydeligere og lettere leselig på mindre områder.
Første gang emblemet ble brukt av klubben var under FA-cupfinalen i 1950 og har blitt brukt sporadisk siden det. Det var først i 2012 at det ble fast inventar på draktene.
Beholder klubb-emblemet
Liverpool kommer ikke til å gjøre som andre klubber og fjerne klubbemblemet, men skriver at det nå er «Liver Birden» som kommer til å være mest synlig på sosiale medier, nettsiden og i den offisielle appen.
Det kommer også til å benyttes i større grad i digital markedsføring og kommunikasjon, på klubbens produkter og av Liverpools partnere.
Det offisielle klubbemblemet kommer fortsatt til å bestå og vil være fremtredende på ikke-digitale arenaer som på Anfield og på Melwood og AXA Training Centre.