Gullfesten knuste alle rekorder
Lør. 03.05. 12:35
Liverpools seier over Tottenham forrige satte rekord for aktivitet på sosiale medier i forbindelse med en Premier League-kamp, og var i tillegg klubbens mest aktive dag på sosiale medier noen sinne.
Selskapet Blinkfire Analytics har kommet frem til at kampen som sikret tittelen bidro til over 71 millioner interaksjoner på sosiale medier fordelt på kampdagen og dagen etter. Vi har aldri sett så høye tall tidligere.
Liverpools kanaler alene fikk enormt med oppmerksomhet, med 58 millioner interaksjoner. Innleggene deres fra kampen ble sett 1,1 milliarder ganger, og videoene ble spilt av 429 millioner ganger til sammen.
Seriegullet kan også ha ført til at klubben fikk noen nye supportere, for antallet følgere fordelt på de ulike plattformene økte med nesten en halv million i den perioden. Tallene er hentet fra blant annet Facebook, Instagram, X, TikTok og Youtube.
Fra før er Liverpool FC den klubben i Premier League som tiltrekker seg mest oppmerksomhet på sosiale medier, og med tittelen i boks er det ingen grunn til at populariteten skal synke med det første.