Snart enig med Carlsberg?

Liverpool og Carlsberg snart enige om ny sponsoravtale. Seier mot Milan og e-cuptrofeet er vårt til odel og eie. Ancelotti forventer et defensivt Liverpool-lag. Liverpool-Chelsea ga årsbeste for TV3. CL på TV3 frem til 2009.

Avansementet til Champions League-finalen har gitt god reklame for draktsponsoren Carlsberg. Liverpools avtale med det danske bryggeriet utløper i august, men marketingdirektør Keld Strudahl i Carlsberg sier at det trolig går mot en ny avtale.

- Vi forhandler stille og rolig, og vi er meget nær å bli enige om en kontraktsforlengelse, sier Strudahl til onside.dk. I den nåværende avtalen betaler Carlsberg Liverpool £6M i året for reklame på draktene.

 

Seier mot Milan og trofeet beholdes

Ifølge Liverpool Echo bekrefter UEFA i dag at Liverpool vil få e-cuptrofeet til odel og eie dersom AC Milan beseires i finalen. Klubber som vinner Champions League tre ganger på rad, eller som i Liverpools tilfelle, vinner trofeet for femte gang, får beholde trofeet.

 

Ancelotti forventer et defensivt LFC i finalen

AC Milan gikk til finalen på bortemålsregelen, og lagets trener Carlo Ancelotti føler seg sikker på at det blir italiensk triumf i Istanbul. Han tror at Liverpool vil være defensive og by på lite offensiv fotball.

- De kommer ikke til å spille som PSV. Det er sikkert. De kommer ikke til å lage en god kamp ved å spille åpent og direkte. De ønsker å forsvare seg, være kompakte og hindre oss i å spille. De har vist at de kan gjøre det effektivt, og mot Chelsea på tirsdag gjorde de det bra og gikk videre. Det kommer til å bli en annerledes kamp enn det vi så her i Eindhoven. Å score i siste minutt var ikke planlagt. Jeg ønsker ikke å vente så lenge i finalen, selv om Liverpool vil ha det slikt. Dette var et bikkjeslagsmål for oss. Vi begynte kun å spille da vi lå under 0-2, men vi er glade for å være i finalen. Det er Milan-historie, og det er det som forventes. Jeg vil ikke analysere kampen, men se frem mot Liverpool-kampen. Jeg ønsker ikke å tippe noen ting. Ekspertene sa også at det ville bli lett mot PSV. Men ja, vi kan vinne. Ja, vi forventer det.

 

Liverpool-Chelsea ga årsbeste for TV3

Tirsdagens thriller mellom Liverpool og Chelsea ga TV3 årsbeste hva gjaldt seertall for Champions League, melder Kampanje. Hele 315000 seere så i snitt den spennende semifinalen. Markedsandel i riksuniverset (12+) endte på 20,4 prosent. Den første omgangen ble sett av 280000 seere, men tallet toppet seg til 346000 i 2.omgang. På det meste var 450000 seere innom kampen. Totalt ble Liverpool-Chelsea sett av en halv milliard tv-seere verden over.

 

CL på TV3 frem til sommeren 2009

MTG har sikret seg rettighetene i Skandinavia for Champions League i tre nye år. Det betyr at norsk TV3, svensk ZTV og dansk 3+, i tillegg til Viasat Sport-kanalene, kommer til å sende fra Europas beste klubbturnering frem til sommeren 2009.