Takker de som planla reisen

Rafael Benitez går i dag ut og takker de som jobbet i kulissene for at Liverpools tropp skulle bruke minst mulig energi på den lange reisen til Madrid, når det ikke gikk fly fra England.

Vulkanaske fra Island og stengte luftrom tvang Liverpool ut på en kronglete reise til Madrid. Det var Liverpools reisepartner, Thomas Cook Sport, som sørget for at den lange reisen gikk så smertefritt som mulig.

- Jeg ønsker å takke alle hos Thomas Cook Sport, for den utmerkede jobben de gjorde med å organisere vår noe uvanlige reise. Det var ikke en reise slik vi er vant til det, men staben til Thomas Cook Sport jobbet utrolig hardt for å sørge for at vi kom til Spania i god tid før kampen, sier manager Benitez til Liverpoolfc.tv.

- Folk som jobber i kulissene får ofte ikke den honnøren de fortjener, så jeg ønsker å hylle alle hos Thomas Cook. De sørget for at reisen gikk så bra som overhodet mulig.

Liverpools kommersielle direktør, Ian Ayre, slutter seg til de rosende ordene fra manageren.

- Thomas Cook er ikke bare vårt reisebyrå, de er også vår partner, og forskjellen på en leverandør og en partner er at partneren er villig til å yte en ekstra innsats om nødvendig. Thomas Cook gjorde det for oss, slår han fast.

- Det er en person hos Thomas Cook, Jason Smith, som reiser sammen med laget, og som alltid er vår kontaktperson. Men her hjemme var det en hel gjeng som mobiliserte for at turen til Madrid skulle gå i orden. De sørget for at vi hadde flere muligheter å velge mellom til enhver tid, avhengig av situasjonen i luftrommet.

Alle Liverpool-supporterne som hadde booket reise til Madrid med Thomas Cook ble flydd til Madrid på kampdagen.

- Slike kvaliteter får man med på kjøpet når man har en sponsor i verdensklasse. Derfor oppfordrer vi også våre fans til å booke med Thomas Cook Sport i forbindelse med fremtidige kamper i Europa. Fans kan alltid finne billigere reisemåter ved å benytte seg av lavprisflyselskaper, men de vil ikke ha de samme garantiene og oppfølgingen som man får hos Thomas Cook, sier Ayre.

- Jeg har lest artikler i pressen der folk roser Thomas Cook for hjelpen de har gitt strandede turister i utlandet. Det er slik de opererer, og dette er en av grunnene til at vi er stolte over at de er våre partnere, avslutter Ayre.